|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja ha hjälp med värdering av en E30. Bilen är en 320iA - 89 och är svenksåld, den har haft 14 tidigare ägare och varit i nuvarande ägares ägo sedan början av 2001. Bilen har rullat drygt 16 000 mil, besiktigad och skatten är betald. Bilen är röd (Zinnoberot), i rätt bra skick (t.ex. helt förarsäte, bra glans i lacken osv). Inom de senaste månaderna har det monterats ett nytt avgassystem från katten och bak och nya halvljusreflektorer. De enda defekter som finns på bilen är lite bubblor i ena skärmen och en lite bula på vänster framskärm (stor som en snusdosa). Bilen är utrustad med träinredning, fanns det som extrautrustning till E30 eller är den eftermonterad? Hjälp med värdering önskas. Ps. Hur tror ni att bilens växellåda påverkar prisbilden och försäljningen? ___ Bilbloggen: Länk | |
|
Automatlåda och det faktum att det är en 320 drar ner priset. Träinredning fanns som extrautrustning och är ganska ovanligt. 10-15kkr skulle jag tippa på. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 www.sandtler.se |
|
|
Jag tror att bilens växellåda påverkar prisbilden och försäljningen mycket negativt. 320 är helt temperamentslös redan med manuell låda. Tror som tryggve. /Olof |
|
|
Drar ner priset jämfört med vadå? Den som vill ha en manuell, går naturligtvis förbi annonser med automater och vice versa, så prisbilden påverkas knappast av att den har automat. Jag skulle snarare säga att hög utrustningsnivå gör bilen mera lättsåld än påverkar priset i nån större grad. På en bil av den här åldern är istället skicket avgörande, de kostar ju förhållandevis lite pengar, funkar den ok och ser ok ut torde du få runt 10 för den. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Drar ner priset jämfört med motsvarande modell med manuell växellåda. Prisbilden på en 320 E30 påverkas således negativt av att bilen har automatlåda. Att folk som vill ha en manuell inte tittar på bilen är irrelevant. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 www.sandtler.se |
|
|
Hur stor skillnad i pris hade det blivit om bilen hade haft en manuell växellåda? Kommer en sådan bil att vara väldigt svårsåld när det blir dags att sälja den? Jag är alltså en spekulant på bilen och jag ska ev. titta på/köpa den till helgen. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Jag tror framför allt att det blir svårt att hitta köpare på bilen. Till rätt pris är förstås det mesta ganska lättsålt. Å andra sidan handlar det ju inte om så mkt pengar så om du gillar bilen så kan du kanske ha överseende med att tappa några tusen vid framtida försäljning. Tycker du ska börja med att provköra. Hade det varit en CAB hade jag haft mycket mer överseende med automatlådan, men en vanlig "solid" E30 vill man ju köra inspirerat i och inte främst cruisa :-) /Olof |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.