|
|
|
|---|---|
|
Att det får plats vet jag redan men jag funderade lite på hur det funkar med kabehärva och så? motorfästen? låda-kardan-diff? ///M POWER | |
| Vill inte vara pessimist, men det största problemet lär vara bilprovningen! För jag misstänker att du vill köra på allmän väg!? | |
|
-motorfästen. e28 525-535 e24 628-635 (4-5mm brickor vid övre bultarna lär behövas) gjorde egna fästen själv. -låda. M3 e36 (325 e30 med lite knep o knåp...)fäste e36 -diff. e30 M3,325... -el. polare...(ganska lätt när man lägger ett par kvällar på att tänka genom det.) -besiktning. tydligen ganska svårt i sverge,på gränsen med effekten i finland... "325is..." |
|
E30Mpower |
Det finns en kille i bro som har en 325 E30 med 286hk M3 motor i, träffade honom vid brostugan och på kinnekulle i sommras! Kolla på Länk |
|
Jag använde original E30/M20 motorfästen. Original M20 växellåda med original fästen utan minsta modifiering. Kardan och diff är också E30 original Elen skulle jag vilja påstå är lite värre än "ganska lätt", men jag är ingen bilelektriker. Besiktning blir ju en chansning att de inte märker nåt. Tilläggas bör att jag bygger på en iX (där tråget är största kruxet) och eftersom bilen inte är klar har jag inte prokört den än. Kiip Spiiding! |
|
|
Använder man orig m20 motorfästen så måste man bygga om tråget,för då kommer inte motorn i sin orig lutning. och tråget ligger under framvagnsbalken,inte så bra. Jag har byggt nya motorfästen så motorn kom i sin ursprungliga vinkel. Om ni ska montera m-50 el s-50 motor i e-30 lär ni ta bort/bygga om bromsservot. MVH Andreas |
|
|
Andreas: Aha, ok. Jag har ju byggt "nytt" tråg iom att min är en iX, så det problemet uppstod aldrig när jag använde M20 motorfästen. Alternativet till att bråka med bromsservot är att göra en ny plenumkammare. Det har jag tänkt göra iaf. Kiip Spiiding! |
|
|
M50 motorn lutar ca 20 grader mer.använder man M20 fästen ligger oljetråget(525 e34)snett ca 5 cm under framvanen.samma tråg borde passa på m3 motorn.bromsservot tar inte i för mig,har ca 5mm tillgodo.har orginal 320 låda (zf),325 bakaxel o allt har fungerat fint i ca 2 år.lite mer pulver skulle iof inte skada...-85 320 el med 91 525 motor var ca 10 trådar att luska ut. "325is..." |
|
|
Jag har min lite mer upprest pga av att få plats med grenrör och turbo.så mitt tråg ska byggas om lite. kanske hade gått med orig bromsservo om man lutat motorn så tråget är helt plant! MVH Andreas |
|
|
hoek: Funkar allt i din Check-panel och eko-mätaren och allt annat? Jag har inte räknat, men nog tror jag att det är mer än 10 tåtar för min del (S50). Nåja, det ger sej eftersom. BMW-Andreas: Motorn tar inte i huven då? Jag tycker det verkar nära fastän jag använder M20 fästen. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag har ju lutat min mer än lutning som blir med m20 fästen,därför tar den inte i huven,ja har 1 cm kvar! Men s50 toppen kanske är högre än m50! MVH Andreas |
|
|
Ang. killen i bro med E30 med M3 motorn, hur får man tag på honom ??? Jag har lite frågor ang. motor byte i min -92 325 till en 328-97 motor.. Hur man gör med elen, har hört många varianter, men om han fått i en M3 motor i sin E30 så bör det gå att montera i 328an i min bil..... // Micke |
|
|
Allt funkar i check-panelen,utom oljenivån,har inte ens försökt att kopla den.har ej kollat om givarna funkar på samma sätt.servce indikatorn helt borttagen,litar på eget förnuft när det gäller oljebyten... eco mätaren ger utslag men visar för lite,kan kanske kodas om för 325a?? "325is..." |
|
|
hoek: Tack för svaret! Kiip Spiiding! |
|
|
-> hoek Iallafall på 320/325 med nyare mätartavlan e det skillnad på "koden". Testade min 325:a me 320 mätartavlan, ändrade helt på bränsleförbrukningen. //air |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.