|
|
|
|---|---|
|
Har lyckats lokalisera en svart kork med pilsymbol långt bak till vänster i motorrummet , vilken jag tror är oljestickan till automatlådan. Får inte upp den. Hur skall jag göra? Har sökt inlägg men ej funnit något om detta. Tacksam för snabb hjälp. mrMPOWER | |
|
Min sitter också hårt, DRA! Någon konstruktör var antagligen rädd för att kunden skulle hälla motorolja eller spolarvätska i det röret. /Mats |
|
|
Nej, nej dra inte..ta ett stadigt tag och knäck den åt sidan så släpper den så fint så ! en fiffig säkerhetsspärr som fungerar .. mvh,komfortnissen |
|
|
Låter bra! skall testa det nästa gång! /Mats J |
|
Paap Reeder |
... det finns en pil på den åt vilket håll man skall knäcka den. MVH /// Paap R |
|
Tack för hjälpen .Testar vickmetoden i morgon-/ TP. mrMPOWER |
|
|
Finns ingen spärr på min, dessutom sitter den på höger sida (passagerarsidan). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ha motorn igång medans du drar upp den går mkt lättare då. | |
Paap Reeder |
?? MVH /// PaapR |
|
Fel av mej självklart sitter den på passagerarsidan. Trots milt våld gick den ej att knäcka i pilens riktning. Skall nu försöka med bilen igång och mera våld. Allt enligt den gyllene regeln: Går det inte med våld. Ta till mera våld! mrMPOWER |
|
|
Fick loss den till slut när den vickades i motsatt riktning mot pilen !! Är pilen bara till för att lura amatörer? Dessutom var oljenivån rätt. Mycket jobba för ingenting alltså. Tack för alla vänliga svar. mrMPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.