|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min ac, det tar minst 10 minuter innan kylan kommer, och det är bara lite kyla som kommer, för det är väl meningen att den ska börja kyla direkt? Jag fyllde på systemet för drygt en månad sen, men den var inte riktigt bra efter det heller. Vad kan felet vara? Jag har en 525 ia touring E34 -93 Ha det bra i hettan | |
| en gammal tumregel brukar vara att du efter ca 1 min skall ha en temp på 17-18 grader vid utsläppen, du har förmodligen ett läckage eller en kass kompressor! | |
|
Ok, kan man själva kolla om kompressorn är kass? Är en ny kompressor svindyr? |
|
|
jag har samma fel på min , fyllde systemet och efter ca 3 veckor så får jag ingen kyla mer. Jag kollade med stället där jag fyllt och fick till svar att det till 95% beror på att det är läckage i kondensorn. Jag räknade med att innan systemet fylldes så skulle väl provtryckningen av systemet visa att det var läckage , men det gjorde det väl troligen inte. Skall inte provtryckning av systemet visa att det är läckage? Kollades även med spårvätska och det var inget synligt läckage . |
|
|
Hej! Har tyvärr dålig erfarenhet av kylfirmor, dom är sällan specialicerade på dom olika bilarna. Påtalade en gång på en Renault, vart felet oftast var men killen sade att det inte läckte. När jag själv testade, längre in med läcktesten så hittade jag felet själv. Mvh Jonas |
|
| det brukar vara kondensorn som är kass i dom flesta fallen, kompressorn är nog ett undantag. det svåra är att hitta en firma som verkligen vet vad dom sysslar med. | |
|
kolla så att kylfläkten till kondensorn funkar, gör den inte det så kyls inte vätskan av o du får dålig effekt o ev stannar kompressorn hej o hå bengan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.