|
|
|
|---|---|
|
Jag lyckas inte få den fasta mobilen i min 523a att fungera med kontantkort!? Ett 3-4 år gammalt kontantkort från Vodafone. Jag får upp "kontrollera kortet" i displayen på luren. Jag har testat ett annat kort med "vanligt" abonnemang, och då fungerar det som det ska. Varför reagerar telefonen som den gör på kontantkortet? Mvh Peter | |
| Dom bytte simkort för ca 3 - 4 år sen från 5 volts logik till 3 volts logig, prova att beställa ett nytt simkort. | |
|
Har du även testat kortet i SIM-läsaren i huvudmodulen bak? Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| Om huvudmodulen bak sitter på vänster sida, var sätter jag in kortet? Måste jag lossa på något? Eller är det bara att sticka in? | |
|
På en touring så sitter den vänster bak mellan navienheten och hjulhuset ganska högt upp. Finns en liten springa på denna enhet där man kan föra in kortet med kontaktytan uppåt. Anv. sök tidigare inlägg så hittar du spaltmeter om ditt problem! Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Vodafone hade dom gamla simkorten att beställa om så önskades förra året men då måste man säga till. Sitter själv med ett kontantkort från Vodafone i min E38 och det funkar klockrent. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Johan, vadå gamla? Mitt kontantSIM-kort har några år (3-5) på nacken... Hur gammalt ska kortet vara? Har inte testat med att stoppa kortet i läsaren bak ännu... Peter |
|
|
Hejsan, hur har det gått med ditt problem Sainio. jag har också problem med att få telefonen att fungera med kontant kort. / Fredrik Min bil;Länk |
|
| På min 99a touring så funkar de "nya" korten i bakmodulen, dock ej i fram. Pilligt att få in kortet i den bakre läsaren dock. Använder telias kontantkort. | |
|
Jag investerade i ett Telia kontantkort på närmaste ställe. Stoppade in det i kortläsaren under luren och allt bara fungerar klockrent!!! Mitt ordinarie Tele2kort fungerade inte, inte heller mitt Vodafone kontantkort. Men med Telias är det inga som helst problem. Märkligt tycker jag.... Mvh Peter |
|
|
För att hålla tråden fräsch med vad som funkar så funkar Telenors nya kontantkort utmärkt i min E38 -97 i simkortsläsaren där bak. Just nu är startpaketen gratis på webben (0608) Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Telenors kontant kort funkar i min bakre simkortläsare, men jag kan bara starta, ringa o ta emot samtal, kommer ej in i ngn meny. Främre simkortläsare händer ingenting, bara ett felmeddelande på tyska. Ngn som vet varför dom har två simkorts platser? Har en 540IA -95 Touring |
|
|
Jag har provat både nytt comviq och nytt telenor kontant kort men inget fungerar, men jag har inte hittat det där stället som ni pratar om i bak. Jag har en navi enhet och cd-växlare på vänster sida inte hittar jag någon kortplats för ett simkort. Ska man ta bort klädsen för att komma åt bakom detta eller är det anorlunda i min bil? /Fredrik |
|
|
Öppna den lilla serviceluckan som sitter vid vänster bakljus i bakluckeklädseln och lys ner till höger så finner du slotten för kortet. Se även bild för placering Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| Tack så mycket för info. nu fungerar det :-) | |
|
Telenor (Vodafone) har kort som fungerar om man säger till. Jag har tvillingkort till mitt vanliga abonemang och det fungerar perfekt i kortplatsen under luren. Dock så frågade dom om bilmodell och tillverkningsår när jag skaffade kortet. Misstänker att åtminstone Vodafone har listor som dom går efter. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.