|
|
|
|---|---|
|
Vill bara tacka alla som delar med sig av sina erfarenheter här. Har skaffat bmw igen efter en tids uppehåll, och har därmed fått stor användning av den här kanonsidan igen! För den som vill veta så kan jag berätta att jag precis har bytt vattenpump på min e34 520 touring, efter sökningar här på forumet. Söker vidare för att lösa "klonk" i framvagnen när man bromsar, kör i väggupp m.m. Återigen: TACK FÖR HJÄLPEN. Mvh BmwRicke | |
| kolla främre länkarms bussningar | |
|
Skulle nog byta dessa, nr:6 på bilden. Gjorde det själv när jag hade en massa klonk i framvagnen å sen var det tyst. Tog 30 min å byta ut 2st. Länk BMW e lag |
|
|
Mitt stalltips är casterstagsbussningarna, eftersom det kommer vid bromsning. Annars är krängningshämmarstagen en klassiker. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok... jag börjar med pendelstagen då. Testar nog biltemas stag. Återkommer med frågor om det fortsätter. |
|
|
Har kört på biltemas stag i 1.5 år och dom funkar fint fortfarande.Det där med att det klonkar även under inbromsning så håller jag med,det klonkade även då. BMW e lag |
|
| har själv oljud i min 520, men bara vid dålig väg.bilprovningen hittade inte nåt glapp alls vilket tyder på dåliga fjäderbenslagringar, uppe i tornet alltså! | |
|
Kom på att jag även bytte dessa nr:8,kan få en viss effekt. BMW e lag |
|
|
Länk BMW e lag |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
cstjawa : Muttrarna? Eller var det yttre styrstagen du tänkte på? |
|
Jag bytte stötdämpare igår och mitt klonk försvann! Nu var de RIKTIGT dåliga så det kanske är ett extremfall. // Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.