|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte installera stereo i bilen och behöver då koppla ur orginal-stereo ( Mexico Electronic CR Safety ) vill ej förstöra org.kablar och dylikt. Finns det färdig dragna kablar (lösa) från slutsteget bak.Och isf. var finns dom. Jag vill anv. orginalhögtalarna åxå. Jag har en 735 iL 88:a Tacksam för svar.. | |
|
Slutsteget tar sin signal från högtalarutgången på din stereo s.k. högnivå, men köper du en adapter, alltså en kabel som gör om det gamla interfacet på kabeln som satt på gamla stereon till den standard som gäller idag, s.k. isokontakt. Sen är det bara att koppla in adapter och stereo och köra. Allt funkar som tidigare, har aldrig gjort så här förut, men det enda jag tror ändras är att du inte kan "fadea" mellan bak och fram i stereon, utan måste använda dig av "rullen" bredvid ratten //Simon |
|
|
Tackar! då är bara och fixa en sådan. thx. skit och bara lyssna på Radio :(( //Mange |
|
| Varsågod, det ska funka utan problem, jag slängde då bara in en cd-stereo i min och det funkar perfekt | |
|
Tjena igen! var ute igår och plocka isär panel och dylikt passagerar sidan. ser då bara iso kabel stock från org stereon (Mexico) Enligt polare så skall det vara lyx stereon på den tiden. första med CD. kommer du ihåg om din ISO-kabel kom ifrån förarsidan ? jag vet ej om du sett det, men det finns en låda i bagaget på vänster sida (hjulhuset.under klädsel) kopplat en massa kablar,liknar högtalarkablar till den. är det en typ av "slutsteg) har mailat till BRC i Malmö, dom skriver att innan 91- på BMW så ska det finnas rätt iso så man ska bara kunna koppla utan att köpa en ISO. Vad hade du för stereo i din innan du bytte. (om det var en org.) ?? //Mange |
|
|
Jag vet inte vad för stereo det satt i, förra ägaren som tagit bort den, och kablarna var klippta, så jag var tvungen att skarva på en ny iso kontakt. Jag har inte kollat så noga vad som finns där bakom i bagaget, vet däremot att på våran e36 sitter steget där. På min tror jag steget sitter bakom ryggstödet i bagaget. Har inte kollat närmare, har bara antagit att det är steget. Men det är lätt att kolla, är det sånna här? Länk Då har du iso och behöver ingen extra adapterkabel. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.