AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
652

Kopplings problem

Pinki_m3
Hej!
Det är så att jag har lite problem med kopplingen på min 320i -88. Nått helt skummt. Kopplingen lägger av ibland när jag ska starta bilen... altså det går inte att lägga den i växel. Om jag lägger i växeln medans bilen e av stängd så kan jag inte stara... eller jo det kan jag fast då hackar ju bilen igång. Kopplingen har inget motstånd. Jag skulle uppskatta om någon kunde ge mig nått tips.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Låter som du har luft i systemet eller en trasig slavcylinder...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Pinki_m3
Luft i systemet kan det inte va *helt säker*, men cylindern däremot kan det va fel på/ Tack så hämst mycket för tipset, jag va nära på att lämna in den. /Tack MVH Slobodan Karac

En fråga....händer det att det ibland "försvinner" bromsvätska??Om svaret e ja så har du förmodligen ett läckage vid slavcylindern..Själv råka ja utför att när ja ställde bilen en kväll va kopplingen som vanligt.De blev en kall natt(-20) o när ja kom ner på morrone så gick kopplingen i botten utan motstånd...Alla bromsvätska/kopplingsvätska(kopplingen "får" ju sin hydraloja via bromsvätskereservoaren) låg under bilen i en pöl...Bytte bar packningarna i slavcylinderna o sen dess har den funkat igen,oavsett hur kallt de varit....

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag hade samma problem men då var det cylindern som var sprucken.......det var inte speciellt svårt att byta, kostade väll några hundringar bara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.