|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520i-97 med en reverse stereo och har hittat en beg business med cd och adapter nu påstår han att man ska koppla strömmen till displayen på en kontakt bakom handsfacket. jag tycker det låter konstigt, det borde väl finnas kabel mellan cd och display? Är det jag som har fel eller är det fel adapter? | |
|
Så lustigt! Jag har precis samma fråga. Jag köpte också en beg business till min 523i-97 idag och stötte på samma problem när jag skulle installera. Jag hoppas att någon har ett svar till oss... Mvh Tom |
|
|
Nu har jag letat runt lite på forumet och hittat fler svar än jag orkade läs. Så nu vet jag hur det ligger till =) Jag köper en adapterkabel på BMW och kopplar dit den i morgon. Tack för alla era svar! Tom |
|
|
Har också hittat en massa svar men en enligt ett av svaren så används den lilla kontakten till cd växlare, jag har en liten kontakt på reversen, går det att koppla cd växlare till den med? Tacksam för svar snarast då jag ev. ska köpa en business idag. |
|
|
Trodde jag ja!? När jag ringer till BMW i Danderyd och även BMW i Solna och berättar vad jag vill göra så står de som frågetecken. De har inte en aning om hur det ska gå till att byta mellan en Reverse och en Business utan hänvisar mig till "realoem.com..." Du kan väl kolla lite själv och återkomma om du vet vad du behöver för delar, säger de. Jag tycker inte att det var den bästa service jag har fått... :-( Frågan är om jag ska ge upp eller om det finns någon annan som kan lösa problemet? Tom |
|
|
Nu har jag köpt en kabel på vinst och förslust eftersom den bara kostade 196 kronor. Jag lyckades få en "instruktion" av BMW-killarna men de kunde inte hjälpa mig mer än så. "Instruktionen" bestod av tre kopierade papper på mestadels tyska. Ett av papprena (det svenska) hörde egentligen inte till instruktionen utan var bara en intern instruktion för kodning av radion i vissa lägen. Tyska är inte mitt område men jag lyckades få några av orden översatta och resterande frågetecken fick lösa sig efterhand. Att "bara koppla in kabeln" är ett understatement av klass! Jag var tvungen att montera bort handskfack, paneler, stereo och en del elektisk utrustning som satt i vägen. Sedan fick jag koppla in kablar direkt i säkringsboxen under hanskfacket och några andra i KAM-boxen bakom handskfacket. Men nu fungerar det precis som det ska och jag kan montera vilken stereo jag vill i bilen. Antingen en med IRIS (enkelradig display) eller en med MID (flerradig display). Jag rekommenderar ingen att ge sig på den här installationen utan att få minst samma "instruktion" som jag eftersom det är näst intill omöjligt att veta var de lösa kablarna ska kopplas in. Om det finns intresse kan jag göra en "Gör-det-själv" instruktion med bilder. Mvh Tom |
|
|
Johnny, Den lilla kontakten bak på reversen är inte inkopplad i själva kretskortet så du kan inte koppla in någonting där. Jag skruvade isär min reverse för att kolla... =) Mvh Tom |
|
| jag har inhandlat en business cd och plockade ner handfacket och div paneler man insåg att det var inte min grej, så jag har beställt tid på BMW i Karlstad, det får hellre kosta lite än att det blir fel, du är nog en bättre elektriker än jag är. kul att du fick det att fungera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.