|
|
|
|---|---|
|
har en m3 -96, det gnisslar och lever om i ratten när man svänger, den går också väldigt trögt ibland... vet någon vad det är för fel??? | |
|
Kolla servooljan. Annars kan de va att glidskenan bakom ratten ha blivit torr. Brukar va någon typ av kopparpasta där som ska få de att glide bättre ///Micke M5:an Länk |
|
|
det finns servoolja...., men det är i själva ratten som det låter så jag måste nog skruva lös ratten och kolla.... tack för tipset.. |
|
|
Troligtvis så är det själva kontaktremsan för Airbagen... den blir dålig med tiden, eller när ratten har plockats bort och återmonterats slarvigt... // Erik |
|
| Fick du något svar på ditt problem?? har EXAKT samma fel och problem på min.. att styrningen går tungtibland då gnisslet är och fingerar som vanligt annars. Det spelar ingen roll om jag står stilla, kör sakta eller fort. | |
|
Hade det på 320:in, det var styrservosnäckansom behövde bytas. Den var helt sönder trasad. Kan kolla om det var något mer som behövde bytas. Det var inte Servo oljan iallafall. |
|
|
Jag har samma problem med gnissel. Hittade denna länk - Länk Har inte hunnit prova den ännu, ska göra senare i vår. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.