AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.396

Ett alternativ i valet, accelerationsdemokraterna.

em
538
emilsson
i4 M50 -22
Accelerationsdemokraterna

- vi vill ha fri fart (bara för dom som vill och tror att dom kan) och
bort med alla kameraskåp och laserpickadoller.

Vårt motto är:
Sänkt skatt, Sänkt bensinpris och Sänkt bil!

Hos Bilprovningen skall man även kunna mäta effekt (när man ändå kör upp på såna där rullar). Har man då mer effekt än org. papper skall man få ett diplom.

Alla vägar kommer byggas om, och beläggas med ny slät svart asfalt. Riktigt snäva kurvor skall doseras rejält och det skall finnas röd-vit-randiga curbs överallt.

Traktorer, Husvagnar och Långtradare skall förbjudas att framföras på vägarna. De kan få speciellt avlysta grusvägar att blockera om de önskar.

Älgar skall förbjudas. Ja allt som man plötsligt måste väja för kommer förbjudas på sikt.

Uppkörningar skall ersättas med gokart tävlingar, där alla får medalj om man kommer under en viss varvtid.

Salt på vägarna kommer avskaffas vintertid.
Istället spolas vägarna och varje bilförare får kvittera ut en uppsättning isracing däck (max 2 uppsättningar per vinter pga. kostnadsskäl). Audi Quattro förare får dock
kvittera ut sommar slicks i dimensionen 255/30/18”, eftersom dom varit så stöddiga genom åren.

Parkeringsavgifter skall omvandlas till ett belönings- system där man erhåller pengar om man “parkerar en snygg bil på ett uppseendeväckande sätt”.

Röda bilar skall ha företräden vid rödljus. Men då alla rödljus ändå kommer avskaffas är frågan inte relevant. Under en övergångsperiod kommer dock rödljusen i tätbebyggda områden fungera som 402m strip, med officiell tidtagning.

Bilköer kommer förbjudas, och den som orsakar en kö (den som kör så sakta längst därframme) skall således bötfällas.

Mellan knutpunkter som t.ex. Gbg-Stockholm skall en SPIKRAK åttafilig höghastighets raksträcka byggas. Där kommer bara bilar som klarar en marschfart på 250kmh att tillåtas.

Accelerationsdemokraterna

Ci
531
CiM
325ciM-04
nu vet jag vilka jag ska rösta på. det vore kalas.
VOTE EMILSSON FOR PRESIDENT!!!
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Ha ha ha...
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Nja.... du får ändra lite som:
- alla bilar under 200hk får direkt körförbud
- alla bussar o lastbilar har sin egen fil där får dom köra hur fort dom vill. Bort med 90 spärren på lastbilar! (det är ju roligt att köra om långa ekipage!) :)

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jag kör en Udo och gör såhär:
Länk

:)

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
He
29
Hebbe1973
M5 E39 -00 (Azurblå)
Klockrent!!!

Alla driving spirits dröm! ;)
"J.Dredd"
Hehe startade den tråden för 2år sedan med mitt föra alias. =)
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Ja, det är inte mitt valprogram. :) Fick det bland alla dom "roliga" breven som kommer från kollegor och affärsbekanta i massor dagligen.

Fick jag bestämma så skulle det reformeras en del i samma riktning men kanske inte lika revolutionärt.

minst 130 på motorväg och motorfarled känns inte obefogat när det är tvåfiligt etc.
100 & 80 på landsväg
40 i bostadsområden
30 utanför skolor etc.

Kameror placeras mer i anslutning till farlig korsningar/avfarter etc. (och på lång sikt bygger man om dom till säkrare trafikplatser) och vid skolor/övergångsställen, tunnlar etc.

Mer poliskontroller som kollar alkohol, avstånd, etc. Mer bötesfällande för folk som inte vet hur blinkers fungerar.

Vid körkortsförnyelse så ska även hälsokontrollerna som man får göra när man tar körkort förnyas.

Bötesbeloppen för fortkörning ska även anpassas till vart du kört för fort, 10 för fort förbi en skola där det är skyltat 30 ska kosta skjortan & byxorna.

Är man på lyset och kör bil och orskar något ska det rubriceras som minst mord alternativt försök till mord. Det _är_ överlagt, ingen "råkar" ta bilen på fyllan. Lyckas man undvika att krocka och åker fast i nykterhetskontroll så ska det vara indraget körkort på rejäl tid och en typ 30 dagsböter och uppåt till fängelse beroende på fylla.

Jag är helt övertygad om att man kan få ner antalet olyckor i trafiken genom att få folk att ta ansvar för sin körning istället för att som nu på svenskt maner förmynda oss till en sådan punkt att vi inte bryr oss om hur vi kör.
Stekaren
Tillägg: Absolut förbjudet att sitta närmare än 45 cm ifrån ratten med ansiktet...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Du har min röst!

Måste bara byta bil så att man får åka på den 8-filiga rakan till Gbg... :/

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.