|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått mig ett stort problem på halsen. Var ute hos min morbror igår ocg skulle kolla upp min motor lite. Bilen är en 328i e46 -98. När trycksatte cylindrarna en efter en visade det sig att jag hade ungefär 55%läckage på en cylinder, det är inga ventiler eller så som läcker utan mest troligtvis kolvringarna som är väck. På ettan och sexan har jag bra värden medans 3 och 4 har jag 30% läckage på. Oljan ser inte riktigt ut som den ska då den har fått sig en rödaktig färg samt en tjockare konsistens. Detta beror väl på att bensin och avgaser trycks ner i blocket. :/ Nu är ja som lite brydd vad jag ska göra. Är det värt att plocka ner allt och renovera upp motorn eller ska jag helt enkelt införskaffa mig en begad som är i gott skick. Vilka motorer kan jag lägga in i den. Alltså passar alla m52 motorer i min bil. Även de som är ifrån e36an. att sälja hela bilen är väl inte så hemskt aktuellt då ja redan plöjt ner en hel del pengar på bilen. Känns jäkligt surt att på en sådan pass ny bil få ett så pass allvarligt fel. ajja alla tips och råd är välkommna. Mvh Per | |
| Kan inte hjälpa det när jag tänker på alla som skrev i en annan tråd att fiat var skit och BMW kvalité. Motorer ska vara längre än 8 år, så länge de gått >30000 mil | |
|
Läckage mellan cylindrar 2, 3 och 4 (eller 3,4,5 ?) Låter lite som att topp-packningen är trasig. Svekke |
|
|
Jo de kan ju vara den med. ska försöka hinna med och riva toppen i helgen och ta mig en titt. Men borde de inte märkas på bilen isåfall. Tänkte med orolig tomgång och allt som hör därtill? Men jag måste nog börja riva i den för att bli nå klokare. :/ Tack för svar. Mvh Per |
|
|
När man nu ska lyfta lös toppen. Är det något speciellt man ska tänka på som lösa foder i cylindrarna som man ska vara extra försiktig med eller. Alla tips och råd är välkommna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.