|
|
|
|---|---|
|
Ska bila till Italien imorgon. Tänkte kolla om någon vet vad det kostar att köpa sådan plakett för att köra igenom Österrike tur och retur? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk | |
|
Har dom det systemet i Österrike med??? Trodde att det bara var i Schwiez man behövde köpa sånt. Sorry att jag inte kan hjälpa dig med din fråga. Hoppas du får en trevlig bilsemester i Europa! Niklas Fransosen |
|
| Här är lite information om att köra bil i Österrike: Länk | |
|
Va måste man pröjsa i Österrike på motorvägen? Hade jag absolut ingen aning. Åkte där för två veckor sen. Då tycker jag gott att de kan sätta upp lite information om det för turisterna vid gränsen. Hur ska man annars veta? Har ju alltid varit gratis där förut... mvh |
|
|
Man måste köpa en vignette för att köra på Österrikiska motorvägar. Har för mig att det kostade 7euro för en vecka förra sommaren. /Micke |
|
|
Mikael Holmyr: Tack för en mycket bra länk, precis vad jag letade efter. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Motorväg = 7 Euro för 10 dagar. Glöm inte heller att ha en orange räddningsväst i bilen - lag på detta sedan en tid tillbaka. Allt finns att köpa på Tyska bensinmackar innan gränsen. Betalade 8-9 Euro för "västen". mvh |
|
|
Ja, västen kan vara bra att ha, även senare i Sverige. Så en sådan får inhandlas Navin är laddad med europa skiva, däcktrycket kontrollerat, bilen är nystädad, ny olja och solbrillorna nyputsade. Kl 13.00 idag torsdag bär det av. =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Stavros: Där hade du tur. Har för mig att böterna inte är nådiga om den lilla klisterlappen saknas. |
|
| 18 euro kostar det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.