AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.695

Massa stenskott

bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Polarede upp min solidröda 320 i helgen, lacken blev hur fin som hellst men nu syns ju alla stenskott istället :( så vad ska man göra tycker ni? försöka fixa till eller omlack?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Blir så när man polerar upp bilen.. att stenskotten ser vitare ut. Beror kanske på att medlet kritar i hålen?

// M.v.h. Daniel
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Ja att det blir så är jag medveten om :)
Det jag undrar är ju om det går att få det bra genom att lägga i lite färg eller om omlack är enda alternativet som ser vettigt ut?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Universal teknik i Gbg fixade mina stenskott mycket bra, utan att lacka om hela huven. Tror dom flesta lackare kan göra det, risken är ju att inte få exakt samma kulör vid omlack.

BMW CS #5206
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Köp din bils färg på BMW, spraya lite i taget i burklocket, använd en finare pensel och dutta i hålen...

Billigare lösning än att lämna in bilen... Beror på hur mycket pengar du har att lägga på bilen.
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Okej, men hur bra blir det? Men om man lägger i färg och sen polarer och lägger på silverseal kommer dom då att synas väl eller hur blir det, för min egentliga fråga är ju om det blir så mycket bättre med omlack/inlämning att det rättfärdigar det betydlig högre priset?
Och om jag ska fylla i, hur får jag då bort det lagret silverseal som ligger på nu, antar att färgen inte fäster helt bra på den ytan eller?
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Sorry, vet ej, har aldrig lämnat in bilen för stenskott. Har heller aldrig bättrat på gamla färginläggningar, utan har endast fyllt i "rena stenskott".

Hemgjort är alltid hemgjort och ser därför amatörmässigt ut, när det gäller att sätta ny färg på bilar.... Om man har pengar att avvara, bör man lämna in bilen till proffs.

Lycka till!

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Har hittills aldrig sett nån som kan lägga i stenskott så det ser vettigt ut, (proffs som amatör)har man inte så höga krav så funkar det väl, men inte på en några år gammal bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.