|
|
|
|---|---|
|
från ena starten till den andra fick fläkten spatt funkar när den vill kan gå 5min sen stannar den för att starta mitt i alltihop,inga felkoder på test dator heller. någon som haft liknande fel på acc? 523-97/M | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan det vara effektmotståndet som håller på att ges sig se länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
| Oki thx får väl hoppas på det bättre...)/M | |
| Jag hade samma problem som du sedan dog den helt, lödde på fläktmotståndet nu fungerar det utmärkt. | |
| Bytte fläktmotstånd a 805:- nu funkar det fint igen... thumbs up! | |
|
Det kan även vara styrenheten som är paj. Då jag hade problem med fläktmotståndet så funkade bara låg läge. Enligt vad jag har utläst här på forumet så är det antingen max eller min på fläkten om fläktmotståndet är trasigt. Pendlar fläkten upp och ner så låter det onekligen som om det vore styrenheten som inte vet vad den vill. Rätta mig om jag har fel. Att byta fläktmotstånd var inget problem 706 kr och 15min. på parkeringen (tack vara det fina mektipset). Att byta styrenhet blir dyrt. Tydligen byter man ut hela kliman då styrenheten sitter inne i klimatpanelen. |
|
|
Neroht Provade du inte att löda motståndet först? |
|
| Nej orkar inte gorma med d nytt är bra sen kan man ta en bira till garaget å pilla i det gamla motståndet... | |
|
Delorean vad menar du med att löda på motståndet? Har en fläkt som hoppar som den vill också.. /nicke |
|
|
På E39 vet jag inte om det går att löda fläktmotståndet, den jag bytte på vill jag minnas hade ett helgjutet aluminiumhölje runt motståndet. Däremot funkar det bra att löda om fläktmotstånden på E32/E34, dom går att ta av höljet på och komma åt alla lödpunkter och hela ledningsmönstret på kretskortet. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.