AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
864

Hur ser 19" fälgar med 7.5" bredd ut på E46?

tjena grabbar behöver er hjälp lite nu, det är så här att jag funderar på att köpa 19 tums fälgar till bilen,
men dom finns bara i 7.5 på bredden så min fråga är, hur kommer det se ut på min bil?
fullt va eller? mvh
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Ja, det kommer nog att se himla konstigt ut. Du behöver väl i alla fall 8,5, helst 8,5 och 9,5, beroende på vad det är för ET på fälgarna.
En "fuskvariant" är ju att köra med spacers men risken är att det ser lite klent och tanigt ut bakifrån, då man ser den verkliga bredden på baksulorna.
Mi
189
MiliaN
325i -90
Håller med, kommer se rangligt ut. Antingen öppnar du plånboken mer och ökar bredden eller går ner till 18". har själv 17x7,5 / 17x8,5 vilket ser bra ut, dock på en en E30...
nej nej har inget med plånboken o göra men hittade ett par o tänkte att just dom vill jag ha. men men då får man leta efter ett par andra. men det här med et fattar jag verkligen inte nån som orkar förklara, tack för hjälpen grabbar. mvh
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
ET är ett mått för offset. D.v.s. var på fälgen (i djupled) som själva fälgfästet sitter.
Jag tror att det är så att om ET är 50 så sitter fästplattan (där man gängar i bultarna) i mitten av fälgen. Såhär, typ: =l=
Om ET skulle vara 0 så sitter infästningen längst in på fälgen. Typ såhär: =l

Förstår ni mina små skisser? *s*
= är själva fälgringen och l är gängfästet. Således ser en bred fälg ut såhär: == och en smal fälg såhär: =

*Asg* f-n jag är helt knäpp, jag vet !
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
är det nya fälgar?
Jag tror det blir cykelhjulslook med så smala 19" hjul. Har sett sådana tendenser på ett flertal amerika bygge med hiskeligt höga och smala hjul, inte snyggt alls. Tror oxå gränsen går vid 8.5 - 9" bredd.

Jodå FullFartFram, jag förstår dina skisser. :-)

/Fredrik
hehehe vilken konstnär du e fullfartfram, men en kompis till mej har ace monaco 8 breda o då sticker fälgarna ut så perfekt dom fyller hjulhusen perfekt och det är allså jämt med framskärmarna sticker inte utanför alls, men men det får bli nåt annt, för dom som vill veta vilka fälgar det är så är det dom, koya gtr4, tack för hjälpen grabbar trevlig helg, mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.