|
|
|
|---|---|
| När jag vrider om nyckeln för att stanna av motorn piper det 3 gånger 4 pip i ganska rask takt. Detta gör det alltid då jag vrider av tändningen. Vad är detta för ljud? | |
| Det kommer inte ifrån radion väl? En del radioapparater piper ett par ggr när man stannat bilen som påminnelse för att plocka av fronten. | |
| Sony stereo ?? | |
| Sony, ja ;) går ljudet att koppla bort på något vis? | |
|
Det är det sämsta med sony-stereon i min bil också... om det går att stänga av det, så nämns det i alla fall inte hur i radiomanualen! :) Däremot säger min E30 "bong" varje gång jag sätter på tändningen - eller rättare sagt, när jag kommer till radioläget. Går det att stänga av på något sätt? |
|
| "bong" är nog en strömstöt. Brukar uppstå av felkopplat/dålig jord av slutsteg, eller slutsteg av väldigt låg kvalite. | |
| Nej, alltså, "bong" kommer inte från stereon! Ledsen om jag var otydlig... det kommer från den lilla högtalaren som hör till färddatorn! Samma typ av signal som man får om man har den helt meningslösa funktionen "memo" aktiverad... :) | |
|
Hmm de där ljudet känner jag igen.. fast min nuvarande Sony stereo låter inte så där. Min gamla gick det att ta bort ljudet på, men tyvärr kommer jag inte ihåg hur. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.