|
|
|
|---|---|
|
På väg hem från danmark i helgen höll min vinge på bilen på att ramla av, limmet den satt fast med har sedan länge släppt från karossen och således bara fungerat som nån typ av mellanlager mellan vingen och karossen, själva vingen har bara suttit fast med två skruvar. Den ena av skruvarna mer eller mindre ramlade ut ur sitt skruvhål när jag stängde bagageluckan. Så jag monterade av vingen och lade in den i bilen. Nu tänkte jag höra vad som är bästa sätt att fixa detta? Kan man fylla skruvhålen med någon form av glasfiberspackel och sedan borra nya mindre hål? Eller bör man använda något annat? Vad för lim är att rekomendera när jag sätter fast vingen igen? | |
|
Fiber spackel är den bästa men vanlig spackel går oxå bra. Använd inga små skruv för då tappar du den igen, M8 eller liknande är nog det bästa. Bara lim är inte heller så bra om det är inte en vinge som har kontakt med luckan på hela längden. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag hade tänkt att låta den sitta med lim och skruv... Vad för lim ska man använda? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.