|
|
|
|---|---|
|
Hej mycket snack om köpa på ebay.de. hur funkar det med att få hem grejerna?typ frakt. har det funkat fint för alla?, funkar det bra med betalningen? och hur troligt är det att man får hem grejerna man betalar för? hellre GasHäng än RattGlapp. | |
| Många verkar inte riktigt förstå att man inte handlar AV eBay utan GENOM eBay, så det går inte att säga generellt huruvida allt funkar. Kolla om säljaren skickar till Sverige, kolla att de betalsätt han/hon erbjuder passar dig, kolla säljarens feedback - ser allt bra ut är det bara att bjuda. | |
|
jo jag förstår att man inte handlar av ebay. bara undrade om det var vanligt att man blev lurad och om det var krångligt. rent allmänt tänkte jag och om det är många som handlar och om det är mycket priskillnad och kanske i så fall om det finns helt kassa grejer oxå. många frågor blir glad om jag får svar på några av dom iaf hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Jag har handlat via ebay.de---ebay.com och ebay taiwan ett antal gånger och det har funkat utmärkt.. Förra veckan beställde jag och betalade för 20" Bmw fälgar till min M5:a från USA.fick samtal idag om att dom e framme ska få dom i morgon....via BAX GLOBAL... |
|
|
ebay's system med feedback på både säljare och köpare gör ju att t ex säljare som regelbundet säljer saker och har samlat på sig höga poäng på feedback gärna behåller sitt goda betyg. En missnöjd kund gör i regel att dom kan förlora ett större antal nya kunder. Har själv enbart köpt från ebay.de och ett 10-tal köp har alla förflutit utan problem. ___ //Ulf |
|
|
Hej, Jag har handlat ett 50-tal gånger genom eBAY.de och eBay.com. Jag har aldrig blivit lurad och alltid blivit nöjd med mina köp. De köp som jag har ångrat mig, har jag ändå kunnat sälja till ett högre pris än inköpspriset. Vad gäller köp från eBAy.com så ska du räkna med tullavgifter (och moms för den delen) så fort du köper saker och ting från länder som inte är EU-medlemmar (gäller för köp över 500:-). När det gäller köp från Tyskland så slipper du givetvis dessa avgifter. Fraktkostnaden brukar man få reda på före köpet (skicka bara ett meddelande till säljaren). Enligt min personliga erfarenhet så lönar det sig att fråga om de är villiga att skicka till Sverige även om säljaren angett att han bara skickar inom Tyskland. I de flesta fall är de villiga att även skicka utomlands på förfrågan. När det gäller betalning så är Paypal det absolut vanligaste sättet att skicka pengar till USA. I Tyskland är det lite sämre med Paypal och där brukar man skicka till deras personliga bankkonton. Detta gör du enkelt med din internetbank (en så kallad EU-betalning som dessutom är kostnadsfri/väldigt billig). Det enda du måste veta är säljarens IBAN (internationella bankkod) och BIC/SWIFT (Bankens kod). Bjud på och du kommer inte att ångra dig! |
|
|
tack för alla svar. ska prova nu. man blir lite yr bara av att sitta och stirra på alla tyska ord. helt galen man får prova så gott det går.. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Vilken/vilka fraktare ger bäst pris från tyskland? Har hittat spoilers och dyl..men frakten äter upp mellan skillnaden mot att handla prylarna här i landet. Tex en front spoiler ligger mellan 160-260 euro att få hem hos dom flesta..vilket är ett svin pris i mina ögon. En komplett motor+drivlina kostar mindre att få hem |
|
| Jag fick precis hem en uppsättning 19". Köpt på ebay.de. Billigast frakt hem var med DHL. 1200:- för fyra hjul på pall. Kolla också med UPS om pris för frakt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.