|
|
|
|---|---|
|
hej! har aldrig ägt en bmw innan utan bara diverse trimmade bilar.. har nu iof intresserat mig för flickvännens farsas bil. en m3 97a. bilen har gått 12600 mil och funkar kanon bra. vanosen är av RR typ men det finns inte minsta missljud från den. drivlinan känns som ny, bilen är i mycket fint skick med absolut all utrustning. Har dock en fråga ang vanos,,, vågar jag köpa bilen trots att den inte är utbytt mot sachs vanos? jag får bilen för 75000kr mot att jag hjälper honom att lägga om taket så det nappade jag på direkt men är lite kluven över vanos enheten. sägs så mycket att alla går sönder och är skitdyra.. vill därför ha lite råd bara,, vad kostar det att fixa vanos och är det en bil för mig= håller den? har väl ganska aggresiv körstil./tack på förhand tobbe | |
Gemini__ |
För 75000:- är det bara att handla, inget snack om saken. Använd gärna sökfunktionen här på forumet (sök på tex "Vanos AND M3" så har du läsning för hela kvällen =) Välkommen till forumet förresten! Mvh: Thomas |
| 75000:- låter fantastiskt billigt. KÖP DEN! | |
|
okej blir väl ett köp då... får jobba arslet av mig under sommaren med hans hustak bara hehe.. han ska ha runt 130 annars men iom att jag är svärson och hjälper honom så får jag den för det priset. sitter dessutom e46 18tummare på med helt nya däck så priset är nog bra skulle jag tro. Tack för välkomnandet! |
|
Gemini__ |
Fräscha 18" med nya däck gör inte saken sämre (även om originalfälgarna är de finaste man kan ha på en M3 E36), som sagt bilen ska bli din =) |
|
oo 75000 inte dåligt pris :D |
|
|
hehe ne det är inte dumt. han ska in på bmw innan och göra kopplingsbyte bara, nåt vajsing med hydrauliken så dem ska byta huvudcylnder, slavcylinder, lamell och tryckplatta. blir riktigt gott att veta att kopplingen är ny iaf. Hur är dem i övrigt hållbarhetsmässigt sett m3orna? har kört den några gånger och den är som ett otämjt vilddjur, känns verkligen att bmw satsat på kvalitet när dem byggde dem, allt är stabilt och kraften i motorn är extrem. |
|
Gemini__ |
En frisk M3 E36 tål riktigt hård körning, det kan många intyga. I gengäld måste man verkligen utföra den service bilen kräver. Fuskar man på den punkten blir det dyrt i slutändan. |
|
jo det kan jag förstå. ska ju inte ha bilen till att spinna med eller köra blackrace och liknande utan jag köper den för att den är snygg och bekväm att åka i. dessutom så går den ju rätt bra och det är väl också en faktor som plussar på köpbegäret. men jag är fortfarande lite skeptisk till att det sitter RR vanos...ska jag va det?? den låter kanon i motor och vanos låter inget alls så den e nog i bra skick.. |
|
|
Ang RR vanos så är dess rykte en smula överdrivet. Jag va själv lite skeptisk till att handla min eftersom den har RR vanos. Företaget jag låter serva bilen hos har en mkt kunnig ägare med lång erfarenhet, och han sa just att ryktet är extremt överdrivet. Finns inget som säger att bara för att man har RR vanos så rasar den. Min har gått 12500 mil nästan exakt nu och jag har inga missljud från vanos. Är bilen skött exemplariskt i övrigt och du "vill ha bilen" så är du nog lite dum om du inte köper den;) //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Mycket ligger nog i hur man kör, går att få en m3a med sachsvanos att rasa också. Allt går att knäcka om man kör som en illbatting. | |
|
jo era inlägg låter faktiskt vettigare än dem som spyr galla över RR vanos. Självklart köper jag bilen. i Augusti blir den min! hehe. tack för all hjälp! |
|
|
Vassego! Bara att gratulera till en fin bil då! Dessutom är ju årgång 97 extra fin sägs det;) //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.