|
|
|
|---|---|
| Vad är bästa sättet rengöra LMM på ? | |
|
Kan tyvärr inte svara på det men är själv nyfiken på hur man gör. Har hört att CRC kommit med en spray framtagen för rengöring av LMM. Är det någon som provat den? //Peter |
|
| Skulle inte ge mig på det om inte det är ett konstaterat fel att den inte fungerar korrekt pga smuts. | |
|
Länk |
|
|
Inge fel på sökfunktionen... Fanns massor med läsning :-) |
|
|
Har ett par flaskor med Ardrox PR5 en typ av rengöringsbensin,,undra om det fungerar. Har tidigare använt det medlet för rengörning av förgasare. Det tar bort sot ,olja,fett samt lämnar inga rester efter sig,,allt överflöd dunstar bort. |
|
| Länk | |
| en luftmängdsmätare kan man nog göra rent med nästan vad som helst bara det inte kommer in på kolbanorna, men en massemätare får man vara försiktig så man inte skadar tråden! den skall för övrigt göra rent sig själv med jämna mellanrum( tråden alltså)! | |
|
Luftmängd/luftmasse ,,,det är väl samma sak ?? Om inte vad är det som sitter mellan insuget och luftburken ? |
|
| Det jag har rengjort hade bara en "läpp",samt att det sitter ett kryssmönstrat skydd på ena sidan och ett rektangulärt på andra siddan. | |
|
Sålänge man inte manuellt rengör den och pillar så är de nog lugnt. Sköljer man med lämplig vätska är det nog svårt att skada den. |
|
|
"Luftmängd/luftmasse ,,,det är väl samma sak ?? Om inte vad är det som sitter mellan insuget och luftburken ?" Nopp, det är inte samma sak, nu är jag itne mästare på BMW så jag vet inte vad som sitter på din bil... Luftmassemätare, som jag har på min audi, har en lite tråd i sig som ska hålla en viss temperatur, när luft strömmar förbi så ändra tempen i tråden och den mäter på så sätt hur mycket luft som kommer in i motorn... en luftmängdsmätare kommer jag faktiskt inte ihåg hur den funkar just nu... någon får gärna fylla i, orkar inte rota fram den gamle bilsporttidningen där jag läste det... annars löser säkert lite kreativ googling problemet! |
|
| Luftmängdmätare är väl den äldre modellen med en klaff i som öppnar sig olika mkt beroende på gaspådrag och påverkar en vanlig potentiometer? | |
|
mm,, så kan det mycket nog vara, fördelen med massemätare kontra mängmätare är ju att massemätaren mäter det intressanta, nämligen mängden syre medans mängmätaren bara mäter hur mycket luft som motorn få i sig. Mängd syre i luften beror ju på temeratur.... Försöker inte idiotförklar någon utan bara vara tydlig... läste igenom inlägget å inser att det låter som om jag försöker prata med idioter, när det igentligen är jag som är idiot... ;-) |
|
| Vart sitter LMM:en och hur ser den ut ? Är inte så hemma på det hära som ni märker, jag har en 540 -96:a. | |
|
Se denna tråd, där behandlas detta ämne utförligt /Fredrik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.