|
|
|
|---|---|
|
330ci-02 har hittat rost undersidan av motorhuv,höger fram.Har någon annan haft samma problem,har BMW-garanti för detta.(väldigt få vintermil) mapko | |
|
Välkommen till forumet! Prova att söka Länk på E46 AND rost, så hittar du en hel del andra... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När du läst lite på forumet så är det bara att åka till din din återförsäljare och be dem kolla på bilen. Det ska inte vara några som helst problem att få detta åtgjärdat på garantin. Jag har själv fått motorhuv samt baklucka utbytt på garantin. /Anton |
|
|
beemster: Klart det ska gå på garantin! Återkom gärna i tråden och berätta hur det gick. ----------------- Ett jävla tjöt om Fiat Westerdahl! ;) MVH |
|
Diva |
De är ju lite ruttet att få rost REDAN. Äre verkligen så "dålig" kvalite? Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
Det är väl inte rost i ordets bemärkelse utan snarare lacksläpp. Åtminstone var det så på min och många andra jag surrat med. Sen är det iof illa nog ändå.. Min bil: Länk |
|
|
Galvsläpp o rost är i princip samma sak(Eller blir iaf), Lacksläpp är däremot något annat. Jag har sett fenomenet på senast på en 04 330 Cab som rullat 800 mil. Så att problemet rättats till kan vi nog utesluta. Märkligt att de var höger fram, de brukar i princip alltid vara vänster. Såvida du inte står framför huven när du avgör var de sitter alltså :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
tack för alla svar,ja det är rost under lackytan och vissa 3-serie bilar har haft detta problem. Lokala BMW-dealer kollade bilen och dom kommér att byta motorhuvuden på garanti. mapko |
|
|
Motorhuvuden kommer dom inte byta :) men kanske huven Sorry, va tvungen! |
|
|
wendtan: Jag har rost på höger fram på min huv (Om man sitter på förarplatsen och kollar ut över huven så är det på höger sida...:) Jag var förbi Borgs Bil i Mars och skulle få nya huv och baklucka. Än har jag inte hört från dom... Hur lång tid tar det?? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Då skall du nog höra av dig och påminna dem, kan inte tänka mig att det skall ta dem mer än ett par veckor att få hem en ny huv och sen skicka till lackering. Min fick ny huv och baklucka i samband med köpet och det gick ganska fort en 2-3 veckor från det att de beställt delarna. |
|
|
Till min E46 328i tog det 3v för byte huv och bagage. På 330n tog det 2v för att få hem en ny huv samt få den lackad. Montering en eftermiddag. Vilket jag tyckte var helt ok. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag fick en verkstadstid bokad samtidigt som jag visade upp bilen. Det tog två veckor tills jag lämnade in den och jag var billös över förmiddagen. Jag ordnade med lackprov och sådant vid lackfirman själv för att underlätta det hela. /Anton |
|
| Hittade rost på samma ställe på min 330 -02..:/ | |
|
Bild på min huv finns här: Länk /Anton |
|
|
Ringde Borgs bil idag. De hade tydligen haft många fall av rostskador. Jag låg nu som tredje bil och bytet skulle tydligen ske någon gång i Augusti(!)... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.