|
|
|
|---|---|
| Vilket däcktryck ska jag ha med 235x40x18 Dunlop SP9000 på en 530i ? | |
|
Jag har 3bar i 245x35x19 Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
fälgfixaren |
3 bar låter vettigt, Kanske något hekto till |
| Har bara haft fälgar/däck i 2 veckor, men när jag kollade lufttrycket så var där bara 2.4 - 2.5 bar. Då ökar jag till 3bar. | |
|
Jag kör med 2.5 med samma dim. Kanske man ska ha i mera då ??? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Kör med 2,5 i mina 235/45-17. Enligt en däckhandlare jag talat med råder det delade meningar om hur mycket det ska vara. Han rekommenderade i alla fall 2,5. Han tillade dock att oftast sliter det i mitten på däcket oavsett vilket tryck man har. Kanske man skulle fråga BMW vad dom rekommenderar??? //Stefan |
|
|
prova att rita med krita på däcket och kör en bit... då ser du direkt hur det slits... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| Enl info jag fått från min däckhandlare så är det nya "rön" som gäller nu ang däcktryck. Det minsta man bör ha är 2,5 , även på 65-profildäck, och sedan finns det inga gränser uppåt så länge som däcken inte trycks av fälgen. Man kan inte ha för högt tryck så att säga, så om du vill ha 3,5 så kör med det. Det ända som händer är att det blir stötigare. Detta är inga nyheter bland yrkesförare, de har länge kört betydligt högre tryck i däcken än vad som rekommenderas. Däcken håller längre och du får lägre bränsleförbrukning, men som sagt bilen blir stötigare. | |
|
Tjena! Har själv 235x40x18" fram på min 530i touring och kör med 3.prova det så blir det bra. Mhv Roger... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.