AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.669

BMW bilvårdsprodukter

Undrar om BMW har egna bilvårdsprodukter typ som VAG har? Tänkte mest på cockpit spray, och om det då luktar " BMW" vill behålla BMW lukten så länge som möjligt.

// magnus
Ja, deras interiör medel luktar svagt citron men icke påträngande. "Billigt" är det också (ca 40kr) och fungerar bra. Sonax gör många av produkterna år BMW vad jag förstår...
Det är bra grejer och riktigt prisvärda.
Dom har ett eget ställ i butiken och går inte att missa.

Keep Your Distance!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
BMW:s Interiör rengöringsmedel som blandas med vatten luktar mkt gott.
clubsport: att butiken just där du handlar dina bmw-prylar har ett ställ som "inte går o missa" betvivlar jag inte, men att alla råkar bo just i samma stad som du är en annan femma.
olika bmw-åf satsar på olika saker i sina hyllor....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Rolex:
Jag är inte fastvuxen i samma stad för jämnan, i samtliga 5 städer jag varit i på sista tiden så har samtliga BMW´s bilvårdsserie väl synligt i reservdelsbutiken.
BMW styr nog rätt bra vad dom olika åf ska visa upp för produkter.

Keep Your Distance!
Köpte interiörmedlet och en liter shampoo för nån femma under hundringen. Båda produkterna doftar gott, är hyfsat dryga och funkar alldeles utmärkt för löpande rengöring, så jag rekommenderar det absolut. :)
bm
12
bmwbmw
528i sedan -99
en fråga, vad är det för skillnad på bmws interiör medel o cockpit egentligen?

Va
46
Van-
525iA Touring Topasblau -01
Om du har skinn i bilen så kan jag varmt rekommendera BMW lederlotion. Mycket, mycket bra! Används tillsammans med en s k Cleaner så blir det alldeles lysande.
Ok, det låter bra, bara ett litet problem. Närmaste BMW ÅF ligger 10 mil bort !! Känns lite drygt att åka änkomt, finns det nått via internet.

// magnus
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
De säljer inte via nätet men kan säker skicka mot PF kanske?
bmwbmw: Interiör är väl för rengöring och cockpit är väl som ett skyddande/impregnerande medel man har på efteråt tror jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.