|
|
|
|---|---|
|
Kör 525 iXA -92, där ASC lampan lyser mestadels. Vad händer eller inte händer då den tänds? Något måste väl påverkas. Instruktionsboken ger ingen ledtråd, någon som har tillgång till en beskrivning av hela fyrhjulsdriften? Under huven finns heller ingen motor kopplad till spjällhuset, har läst att den motorns wire skall kunna vara orsak till att ASC tänds. Tacksam för hänvisning till lämplig källa. Gunnar | |
|
Om man har ASC har man väl drive-by-wire dvs elektrisk gas (potentiometer) och då finns det ingen wire?! 4WD tror jag är samma som till Ford Cosworth etc. Men det finns nog någon annan som kan det där bättre än mig... Tänds den slumpvis och sen släcks igen eller blinkar den? M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Den tänds efter ett tag och lyser sedan hela tiden. Gunnar |
|
|
I min instruktionsbok så står det att det inte finns något antisladdsystem på 4wd BMW´s, när/om lampan börjar lysa konstant så ska det betyda fel på kraftöverföringen. Men lugn - det betyder bara att kedjan i fördelningslådan har blivit lite slapp med tiden. Du har säkert märkt att den blinkade till i vintras om du gasade i halkan nångång - då kopplas framhjulen in tillfälligt. Den där lampan började alltid lysa i vintras när de mjuka vinterdäcken var på - har inte fått lampan att lysa sen sommardäcken kom på! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.