|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Lovar jo bra!! | |
Helga |
Många här på forumet lovade äta upp sin mössa om BMW började med bensinturbo och V8 på 3-serien. Plus att de idiotförklarade de som trodde så. Börja käka pojkar. //Helga |
| Många mössor blir det..... | |
|
Verkar fantastisk, ser framemot att själv få prova :) Men VARFÖR kan de inte erbjuda bilarna med mekanisk diffbroms :((( Länk Hur fräckt är det med rykande innerhjul istället för rejäla bredställ? :( Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Därför att kundkretsen inte kör som du. Tjocka, välbärgade farbröder över 40 som tar det lugnt på vägen. :-) Don't dream it, drive it |
|
| en sådan ska jag ha | |
|
Lite bakåtsträvande att tro att en sugmotor är oersättlig. Denna maskin är säkerligen en riktig pärla och de flesta lär snart glömma att turbo är fusk eller att en turbomotor har enorm ketchupeffekt eller att en turbomotor inte är en riktig motor eller att de som tillverkar turbomotorer gör det därför att de inte kan tillverka sugmotorer...eller...eller... Flåklypa |
|
|
Haha det där kändes skönt va flåklypa! :) Tycker entusiasmen var generellt hög här på forumet gällande 335an med undantag av vissa hattätare då förståss. Tror några av dem helt försvunnit från forumet efter den diskussionen... |
|
|
Men nog är det alltid lika intressant att se hur mycket effekt man plockar ur per liter, varje gång en ny sug-motor släpps? Jag är inte negativ till denna turbobil, tror faktiskt den behövs och kan fånga fler kunder, men det gäller att hålla kvar och vårda sitt adelsmärke bara :-) |
|
|
...kul priser på bilar i Norge...not. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Pojkar pojkar, det är nu vi vänder och steken och börjar fråga om en 335i med steg 2 drar en Ferrari? Beemer, a way of life. |
|
Diva |
åhh vilken glädje det skulle vara :-) Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
Det som ska bli riktigt intressant att känna hur denna bil är att köra med 400nm från 1300 varv. Antagligen är motorkaraktären "tråkig" för de som gillar när bilen sticker vid 4000 varv. Denna lät väl bara dra från tomgång och uppåt utan något ryck på axlarna. Omkörningar lär ju göras snabbt och säkert utan någon större entuiast. en klockren bil för långa bekväma färder. Sedan ser jag inte fram till när den ska säljas och alla är nervösa för att tubon rasar när som helst. Mvh Kristian |
|
| Inget att oroa sig för, potentiella köper har ändå tänkt att byta ut bmw's småsnurror mot något från en 12 liters lastbilsdiesel ändå så. :) | |
|
Jag hoppas verkligen BMW har gjort det extra svårt att fippla med turbon. Det blir bara höga försäkringar på bilen för oss andra som bara vill ha en potent bil att köra om andra på motorvägarna. Det bästa vore om det vore trångt som satan i motorn så ingen annan turbo snurra får plats. Mvh Kristian |
|
Gemini__ |
En annan hoppas på att det finns gott om plats för turbon, ska bli skoj att se när den första riktigt trimmade 335:an dyker upp. =) Mvh: Thomas |
|
Alf: Plural, turbos :) BSR brukar släppa steg1 till motorerna i samband med lansering av modellerna, skall bli intressant o se hur lång tid de tar för 335. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
ja det blir som sagt jävligt intressant när det kommer trim till den. så länge bmw inte börjar med framhjulsdrift så håller jag mej till dom |
|
|
Steffoboy, där sa du ett sanningens ord. Beemer, a way of life. |
|
|
Det blir nog inte riktigt lika enkelt att byta turbos på en 335 som enkelturbobilar, det krävs nog lite matchning mellan lilla och stora om systemet ska fungera tillfredställande kan man tänka sig. Däremot kommer det nog komma chip som tar ur en hel del ur en 335. Ska bli spännande att se. |
|
|
BMW + turbo = sant. Nu får vi hoppas att det kommer fler turbomaskiner från BMW! =) MVH Erik Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.