AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.025

e46 ström i skuffen

ch
9
chan1
325iA -06
Jag skall innstalera ett mindre slutsteg i skuffen och undrar var man lättvindigt kan få tag på strömm till detta utan att dra ny kabel från batteriet till detta?

Visa användare
136
koopfan
Ingen för tillfället men kommer nog till våren =)

Har haft:
BMW 325 E30 Touring -89
BMW 540 E34 -93 6-spd 326hk/540Nm
BMW 328i E46 -98
batteriet sitter väl bak? men hur du än har tänkt så måste väl steget ha ström så du blir illa tvungen att dra en kabel, dock väldigt kort. mitt batteri sitter iaf till hö. i skuffen under en plastlåda typ.

-Power and Comfort-Silverpilen 328 E46-
ch
9
chan1
325iA -06
Nej batteriet sitter faktiskt fram, men slutsteget skall ha styrström från radioläget på nyckeln, så det blir nog till att dra kablar ändå.

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tror bara att det e 6orna som har batteriet bak o inte 4orna.

// M.v.h. Daniel
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Matningsström till steget får du dra framifrån, "remote" ström för att slå av/på steget ska finnas där bak, någon matning till någon antennförstärkare. Vet inte själv var man hittar ledaren, men sök här på forumet. Det har skrivits om det förut.
Remote tar du vid antennförstärkaren bakom vänster "bakrutepanel".
ch
9
chan1
325iA -06
Tack för tipset med att ta remot-strömmen från antennförstärkaren,
Nu gäller det att hitta en väg för matningen från batteriet genom torpedväggen där är ju tätt som f-n! Någon som har ett tipps var man kan komma igenom den?

em
538
emilsson
i4 M50 -22
Det bör finnas genomförningshål på passagerarsidan baokm/under handskfacket. Tog in mitt kupeuttag från motorvärmaren där, kan vara trängre på din då du har batteriet fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.