AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.400

Vilket försäkringsbolag ska man ta

Sida 1 av 2
Bo
57
Borgne
520i-88
520i-88
740ia-93
Rekomendera ett bra å billigt försäkringsbolag som det åsså går att lita på, har haft nog med krångel, nöjd 740ia ägare
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Salus Ansvar

Min bil Länk
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Hör med Auro men där gäller halv eller helårsbet inget månadskonto Länk
Aktsam är bra om man är över 25 och har en "normal" bil.. Annars är Sockenbolagen billiga.. Tydligen ska Svea vara OK också.
Just nu är Trygg Hansa klart billigast för mig innan har det tvärtom.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Dem jag vet har bra/smidig skadereglering är Trygghansa även stor kundnöjdhet.
Men alla bolag har missnöjda kunder så vilket bolag du ska välja finns det säkert många åsikter om :-)
Just när det gäller bilar så kan det skifta en hel del från bolag till bolag och år till år.Får du bra pris på Trygghansa så rekomenderar jag det bolaget.

Mpower
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Var och hämtade min "nya" 528 Touring igår och efter en rundringning till en massa försäkringsbolag så var BMW orginalförsäkring billigast. Trygghansa skulle ha 9500kr/år, Länsförsäkringar 9100:-, Salus Ansvar över 10000:-, Folksam runt 10000kr medans orginalförsäkringen kostade 6427:-/år. Känns bra att vara tillbaka i BMW stallet igen efter ett par års frånvaro :)
Kontakta insplanet, de fixade klart billigare än jag själv fick.
Har Sveland försäkring nu och betalar 7600:-/år helförsäkring M3 E46 -01Det är billigt det, samma skadereglering som sockenbolagen.

Mvh/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Länsförsäkringar är billigast för mig. Dina försäkringar ville ha ca 36000:- om året i helförsäkring. ;)
Trygg-hansa var klart billigast för mig på min bil, efter lite dividerande med säljaren fick jag även med hyrbilstjofräset, självriskreducering och så till samma pris som jag var erbjuden på enbart halvförsäkringen.
Tjena grabbar (och tjejer)!

Ska precis till å köpa en 523 i linköping på foretagsbilar.com å kollar runt lite på försäkringsalternativ.. Hur f_n lyckas ni få såna gedigna priser. Är 25+, har haft körkort sen 99, inga skador de senaste åren, bor i mellanstor stad å ändå får jag rövarpriser..

Eller vad sägs om helföräkring:

Insplanet 10178:-
aktsam 9723:-
T.G. 11749:-
BMW original 15398:-
Länsförsäkringar 8920:-

Ganska långt ifrån ovan nämda å detta är på en 523! Hur går ni tillväga för att få ner priset?

fredde36: du e 25 år enligt din profil, kolla gärna ovanstående personers ålder och du förstår snart varför du betalar mer, men 8.920:- var väl inte alls farligt dyrt för dig tycker jag??

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
mmm, med tanke på att jag bara kommer anväda bilen 6 månader per år samt att det är en 523a, så tycker jag att det duktigt saftigt. Är styrman å jobbar 10 veckor åt gången, så det lönar sig kanske att ställa av bilen varje gång man ska ut och jobba. Man får väl försöka deala lite med säljaren om det kanske. Är det någon idé??
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

fredde36: gissar att det finns bättre prutargument att komma med än att lyfta fram en försäkringskostnad på 8920kr som nog får anses vara helt ok med tanke på din ålder.

___
//Ulf
ok, 9000:- får väl kanske anses vara ok per helår trots att jag inte längre bor i nån av storstäderna. Dock kan jag ju max använda bilen 6 mån per år och det känns ju onekligen lite olustigt att slänga bort resterande 6 månader. Sett ur det perspektivet kostar bilen mig 1500 spänn att försäkra per månad (Länsförsäkringar) som jag kan använda den. Resterande tid kommer den bara stå och damma.

Är det någon här som vet om man kan frysa försäkringen, t.ex ställa av bilen 2 mån*3 gånger per år och endast betala en avställningsförsäkring?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det som gäller är bmwcs medlem och BMW orginalförsäkring.

TH javisst tills man får en personskada i en bilolycka (dom är ökända på neka ersättning av personskador )
Jag har hört att Originalförsäkringar betalar vettigt vid inlösen. Det är inte så dumt om olyckan är framme.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
FreddeE36: ta månadsbetalning och ställ av den när du åker (avställningsförsäkring) då får du tillbaka x antal hundra beroende på hur långt in i månaden du är, och slipper betala 5000 varje gång du ställer på den igen(halvårsbetalning)

Mpower
Jh
53
Jhoony
520i -97
>>>Aktsam är bra om man är över 25 och har en "normal" bil.<<<

Håller med om detta. Ruskigt trevliga säljare och (viktigast) bäst pris på min 520. Pyntar 2 lök om året för trafikförsäkring, vilket jag anser vara mer än överkomligt.

Dock går de inte högre än trafikförsäkring på importer såvitt jag kan förstå.
bm
12
bmw_skoj6
bmw 523i touring -98
bmw orginalförsäkring har bra pris tycker jag jag har en bmw 523i -98 och jag betar ca 6000
Vilken är den bästa försäkringsbolaget för BMW frånsett priset?

Tacksam för alla svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.