AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
932

Behöver grundlig förklarning om Turbo och tbh.

AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Hej. Skulle någon kunna förklara grundligt hur ett turbo system är uppbyggt? det enda jag egentligen vet är att turbon bygger upp ett tryck och att en intercooler kyler laddluften. Skulle vara tacksam om någon kunde förklara för mig hur allt sitter och i vilken ordning och vars osv...
Alla främmande saker, vad dom gör och innebär t.ex Downpipe har jag läst om och sånt.. har försökt luska ut genom att söka på google osv men inte fått nåt konkret som gjort mig ett dugg klokare...

Har funderingar att tillsammans med min far att kanske konvertera eventuellt en E30 325i, så mina frågor är vad som skulle behövas, precis ALLT då menar jag.. slangar hit och dit, rubbet! effekten jag vill uppnå kan hämna minst runt 250 hk.
Vad skulle man få göra för ingrepp på motorn, måste man sänka kompet osv?! hur mycket kan man ladda utan problem osv..

Som ni säkert förstår så har jag ingen som helst aning egentligen och vill få allt i klartext :) skulle vara fint med bilder osv så det är lättare att förstå..

Hoppas ni orkar läsa allt och förklara det för mig sen =)
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Satt å snackade med en på msn och fick endel förklarat... Vet vad downpipe är nu och den här bilden gjorde mig en aning klokare =)
Länk
Det enda jag som inte förstår nu är... Vad är det med all kylning olja osv som jag läst om, hur fungerar det? hur kommer oljan dit och varsifrån? den ska vara återcirkulerande eller nåt va? sen en till fråga.. vars ska dumpen sitta?
Mvh Per Hellström
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk Länk Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.