|
|
|
|---|---|
|
Hallå där! När jag idag trampade ner kopplingen och skulle lägga i tvåan tappade bilen varvet, och bilen stannade. Detta upprepades ett par ggr. men sen gick den bra och tomgången låg på 750 rpm. Dock kändes bilen ovanligt slö i bottenregistret. Vart ska jag börja felsöka??? Insugsbälgen verkar hel, luftfiltret är fräscht, oljenivå bra, inga konstiga läckage, bilen får laddning. Den är svensk, välservad och i toppskick med 8000 mil bakom sig. Tacksam för svar! M.v.h. Tobbe | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
"nyser" den vid gasuppsläpp också? av erfarenhet så skulle jag gissa på kamaxelgivare, eftersom det är det absolut vanligaste felet på sexorna i E39:or. Tyvärr är det svårt att veta vilken det är, så antingen så köper du en och provar dig fram, eller så lämnar du in den på BMW. Det sista alternativet är nog att föredra, för de ser direkt på DIS:en om en sådan är paj. Mvh Johan |
|
Hittade en sädesärla (!) halvvägs in i röret som suger in luft till luftburken. Det känns som att jag kan ha hittat problemet med andra ord. Ska ta en sväng och känna på bilen. |
|
|
-Är nog inte det vanligaste felet :-) Mvh Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.