|
|
|
|---|---|
|
Hej.. undrar om termostaten kan låsa sig i stängt lägge? satt med bilen igång hörde hur det knäppte till och plötsligt började det att ryka fram och läcka vatten vid expansionskärlet det hade spruckit ,då kan man ju undra vad var det som hände ? var det vattenpumpen som lämnade in? eller kan termostaten låsa sig i stängt lägge? bytte expasionskärlet men bilen blir ändå varm och det verkar som vattnet inte vill cirkulera,det går inte att fylla på någon ting knappt och det bara ryker ur luftningsskruven och bilen blir så varm att det inte går att köra den.. DÅ ÄR FRÅGAN VAD I HELVETE HAR HÄNT?? | |
|
Vad är det för bil du har? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag tror till 99% att det är vattenpumpen som gått sönder. Har då aldrig varit med om att termostaten låser sig i stängt läge. Bara i öppet.. Både vattenpumpen och termostaten har gått sönder på min ena BMW. MVH! |
|
| Termostaten kan låsa sig i stängd läge, det hände för mig. Jag bytte termostat och termostathus sedan fungerade det. | |
|
Hej Bmw vanner! Just nu befinner mig pa semester i fd Yu.Har problem med min E-39.arsm 99. Pa vag till sarajevo uptackte plotsligt att temp givare vill inte ga upp,utan stannar strax ovanpa den blaa strecket.Kor man sakta gar visaren upp i mitten men gasar man lite mer sa gar den ner till bla strecket.Behover hjalp.Reser tillbaka till sverige nasta vecka och vet inte om bilen klarar hela resan pa 240 mil.Hjalp! Tack till alla BMW vannner! |
|
|
Byte av termostat, hus samt kolla vattenpumpen går det att göra där nere? Det är vad jag skulle göra inna jag åkte tillbaka till Svea rike om det vore min bil. Lycka till Asken |
|
|
Tack Asken!Jo visst gar det att fixa pa bmw service i Mostar.Mekkille mistankte termostaten.Han sa at den mojligen last sig i oppet lage.Problemet ar som sagt att motorn gar inte i drift temp.forutom vid krypkorning,och jag undrar om motiorn slits mer an normalt.Tack,Tack! |
|
| Nejdå, den slits inget mera bara för att den går lite kall. Däremot så kommer den att dra mera bensin! Så en dyr resa till Sverige är att vänta om du inte fixar det =) | |
|
tack så mycket till alla! Har fixat problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.