AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.178

Knarr från bakvagn E39

bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Är det någon som vet vad det är som knarrar från vänster sida bak. Bilen har precis varit på besiktning utan anmärkning. Det ända besikningsmannen sa var att det knarrar från ena bakvagnsbussningen, med det är inget fel på den. Innan besiktningen lät det ingenting.
Har kollat under men ser ingenting. Kanske vet någon bot på problemet.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Hej " bmwkungen " jag trodde det var jag som var "kungen " men det finns tydligen någon annan som är det ;-)
Nu till ditt problem, gummibussnigarna, typiskt bmw fel, hade samma men jag lät BMW byta dessa åt mig, det är inget som märks, dvs glapp eller annat förutom detta "gnekande ". Märkte detta under sommaren i fjol då jag var nere i Zell Am See, folk tittade på mig som det var någon från en annan planet då jag gnekande körde genom stadens gator.
Lycka till

NoFear
<¤¤00¤¤>
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Skulle prova med silikonolja eller spindelolja för att
se om det tystnar är det inget fel för övrigt så kan man ju prova.Det händer ju att styrleder och spindelleder kniirrkar en del och då blir det injektionsspruta med silikonolja rakt genom gummidamasken har funkat bra i de flesta fall,glappa leder byts ut så klart.Sprutade spindelleden på MB för 4 år sedan knarrade så inni h-e men sedan dess tyst.
(En kompis ägde bilen då)funkar utmärkt fortfarande.

MVH
Hasso
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Tack för svar, skall testa silikonolja. Annars får man väl byta. Onödigt att byta när det inte är något glapp. Låter som f?n på utsidan.
Min knarrar oxo på vänster sida bak. Det låter som det kommer från dörren. Låter det som om det kommer från dörren på era bilar?

bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

På min kommer det underfrån någonstans vid vänsterhjulet. Det är säkert bussningen.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Fick samma problem på min 1 vecka efter insp II på BMW ..... låter fördjävligt !! vänster bak
A.H
Se om en av støtdempere er løsnet inne i koferten.

vilken gumibustning är det då?

har samma ljud på min, trodde det var damasken på stötdämparen.. men det kanske dte itne är då.

hör om man hissar utt bilen med domkraft, alltid när hjulet befinner sig i ett exakt läge.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
ma
315
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Hej Hade också ett "gnekande" olud från vänster bakhjul när det fjädrade in eller ut. Efter att ha plockat ner halva bakvagnen för smörjning och letande kom vi på att det var stötdämparen, för det tystnade när vi hade smörjat lite på kolvstången. Antagligen går det torrt i avstrykningstätningen som ger oljudet. Så prova det innan ni byter något. Lycka till!
Ke
47
KennethA
525i -02
Är det några fler tips om hur man vet VAD det är som knarrar i vänster bakvagn? Det sitter ju ganska många gummibussningar och leder i en sådan här bakvagn. Jag provade med att spraya 556 (oljespray) på alla tänkbara ställen för ett par veckor sedan och då blev det tillfälligt tyst, men nu börjar det komma igen. Men det är, som någon annan också påstod, inget glapp i bakvagnen. Bara ett tråkigt ljud som hörs mest från utsidan.
sammahär, bytte länkarm sen så gick d bra.

Mvh/Soki

Länk
Tror de heter integralbussningar. Det sa de på Bmw iallefall. Smörj med teflonsprej

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.