AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.197

Hjälp med megasquirt och m20b25

Tjenare, jag har ett megasquirt v2.2 med flying lead härva, vad behöver jag för att kunna sätta det i min e34 m20b25, vad behöver jag köpa för delar(map, lambda etc) ?

Botten blir original, toppen lite filad och kompsänkt, komp kommer vara runt 7.8-8 blir en t04 turbo, 40mm hks wg, halvstor intercooler och progressiv btr, samt 535lmm, 390cc spridare.

Mvh/ Markus
du ska ej ha progresiv btr i och med att du ställer soppan´med kortet
å du behöver ingen lmm
map sensorn sitter väll på megasquirtet
lamda kan du ta en vanlig eller en bredbands lambda med drivsteg.
du ska ha en tps som inte är en strömbrytare utan ger olika resistans beroende på i vilket läge den är i sitter tex på ford sierra.
"jag har några över om du behöver"
givare för luft kan du ta från en sierra doch eller 740 tic eller nån som elementet sitter ganska öppet på men då måste du byta referens motståndet "r4" tror jag de finns en gm givare som funkar med gorinal ref motstånd kommer ej i håg nr .
vatten kan du ta nästa vilkensom helst borde funka med orginal men du får nog byta ref motstånd där å "r7" tror jag de va annars finns de en gm givare som passar där å .

kör ford sierra tic med ms å däck rök
aah lät bra det där du, tack så mycket för hjälpen ! :)
men ska jag ha en linjär, ställbar btr bara eller ? :)

Har kollat på en sådan som ser bra ut.... i början blir det nog inte MS, sätter dit det först när jag fått ihop allt....
jag kör med linjär ställbar btr för att pressa ut lite mer ur spridarna innan jag får råd med större

kör ford sierra tic med ms å däck rök
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.