|
|
|
|---|---|
| hejsan.. e de nån som har en 740-93:a som har provat öppet luftfilter på den... undrar om de går o ha... | |
|
sök på "740 and öppet luftfilter" så hittar du säkert en hel del från ägare av E34 och E32... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| vart ska ja söka? | |
| Här Länk | |
| e de ingen som har ett vettigt svar..som har provat öppet luftfilter... | |
| Jag har en 740 93:a och ser ingen vits med att ha öppet filter. Du ökar bara risken att få in skit i motorn. | |
| filteret ser la till att de inte ska komma in skit`? el? | |
|
85_jocke, Om du vill ha "vettiga svar" så får du se till att själv vara lite "vettig", genom att som tidigare föreslagits, använda sökfunktionen. Sök på Sportluftfilter, så har du läsning veckan ut! Kort sammanfattat - Det är fullt möjligt att montera sportluftfilter på alla BMW, men det är med ytterst få undantag helt meningslöst effektmässigt. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| luftmängdsmätaren tar väl inte stryk om man sätter dit öppet filter? | |
|
Jo ofta kan den göra de BMW CS #5139 |
|
HZRobban |
Ja du kan byta filtert. 80mm anslutning ere på min -95:a... Ang. luftmassemätaren så har den inte pajat på någon av mina bilar... Sker ju till 99% för att folk som oljar in filtrena dränker dom i olja och inte låter dom torka ordentligt... Ett tips, skaffa en värmeavskrämande plåt omedelbums... Fick på min idag efter att ha kört öppet i 2månader med min 740... Blev en HEL DEL SKILLNAD kan jag lova!! :D |
| blir de nån skillnad på ljud då? | |
|
Ha en annan tanke i bakhuvet innan du gör detta.Vid en ev försäljning så stryker jag denna bil direkt om den har/har haft öppet filter. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
HZRobban |
85_jocke, Ja det blir mycket skönare ljud! :) På med andra slutdämpare också för att förstärka effekten :) trucker, lite svårt att avgöra om bilen haft öppet filter när den säljs... Eller hur? Monterar jag på orginalboxen nu så ere omöjligt att säga hurvida jag haft öppet filter eller inte.. :( |
|
Är ju inte speciellt svårt att läsa eller hur:// Sen om det står specifikt i tex börsen,blocket, "sportfilter" så backar alla fall jag. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
HZRobban |
trucker, givetvis... men man säljer bilen, iaf de flesta, så orginal som möjligt såvida den inte är supertrimmad och ingen gatbil... men finns ju dom som säljer med sportfilter på... men du kan aldrig säga att en annons som det inte står något i eller sitter något på bilen.. om den haft öppet luftfilter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.