|
|
|
|---|---|
| Har en 318 e36 -91 som ska in till bilprovningen snarast. Har testat bilens motorvärden nyligen, och de var ganska höga. HC = 180 (får vara max 100) CO = 0,9 (får vara högst 0,5). Är det någon som vet något bra sätt att tillfälligt sänka dessa värden så att man tar sig igenom en besiktning. | |
|
Var katalysatorn riktigt varm när du mätte värdena? Är den inte det så kan värdena vara höga, väldigt höga. // M.v.h. Daniel |
|
| Bilen hade körts iaf 2 mil innan mätningen, och den var troligtvis rätt varm.. men kollade lite nu, och jag är ine säker på att det sitter nån katt på bilen. Nån som vet var den sitter? Är det en egen burk? Om det är så att det inte sitter katt på den, finns det nått mek man kan göra för att den ska gå igenom ändå? t.ex att tanka hälften etanol eller nått? / Simon | |
|
Utan katalysator ska bilen underkännas vid bilprovningen, oavsett hur det står till med avgasvärdena. Så här ser katten ut, nr 1, den stora bullen på röret som ser ut som en ljuddämpare: Länk ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
| Jo, dee ju klart, men då måste dom ju titta under bilen om det sitter någon där. Jag ska bara in på ombesiktning, o då hissar dom ju den inte ens.. har en kompis som besiktigade sin Astro utan katt, o de gick fint. Men man kankse borde göra något för att sänka värdena.. tips? | |
| Kollade nu, och det verar som om det sitter katt på bilen.. | |
|
jo det hoppas jag |
|
| Men den fungerar tyvärr inte.. så de blir väll byte eller etanol besiktning. | |
|
men det är ju inte så dyrt köp en sport "katt" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.