|
|
|
|---|---|
|
Har en M535 som inte har ngn gnista Båda polerna på tändspolen är jordade Ngn som vart med om ngt liknande? Hur går strömmen? //Calle | |
|
Om båda polerna är kopplade till jord så kommer der ingen ström till spolen. Den enna måste vara kopplad till plus. |
|
|
kopplat loss databoxarna och båda polerna är fortfarande jordade:S Kabelbrott i motorrummet? Ngn som vet vart kablarna från(till) tändspolen går? Direkt till motronicboxen?? |
|
|
Jag har en lösning på ditt problem, jag köper bilen av dig så behöver du inte hålla på. ? // bondenpaavo... |
|
|
Dålig jord. Nu har jag spänning men ingen gnista...Är det tändspolen?? //Calle |
|
|
det låter mest sannoligt att det är spolen det är fel på... Mvh Andreas |
|
|
fler förslag..?? Hur ska strömmen komma fram till spolen? I pulser eller konstant ström? Tror det är konstant nu... |
|
|
vet tyvärr inte hur strömmen ska komma fram men kan säga att min bil inte heller har nån gnista när man kör med nyckeln i startläge (å då har ja konstant ström på båda polerna) men den startar när man rullar igång den. vet inte om de hjälper dig men skulle själv vilja veta hur strömmen ska va. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.