AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.150

Läcker bensin, är det bara att fortsätta å köra?

Juhas 530i
V8:n fortsätter att ilskas, nu när den inte läcker så mycket olja eller glykol pissar den bensin istället!!!! Har på sistone hittat mystiska små fläckar på parkeringen och ett par dagar sen när frugan lånade bilen och körde iväg fanns det en stor pöl bensin under bilen. Jag gjorde en lukttest, tog fram tändaren och puff, det brann fint i sommarvärmen.

Så igår länade hon bilen igen och jag passade på att titta under bilen när hon startade, ja en tunn strål soppa från området runt bränslefiltret. Så idag hissade jag upp bilen och hittar förstås INGEN LÄCKA!!! Jag lät motor att gå men såg absolut ingen läckage någonstans. Så slutsatsen blev att hon endast läcker ibland, kanske när hon är kissnödig? Va fan, biljäveln gör mig vansinnigt.

Mvh
Juha
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
hehe :)

E30:in läcker oxå lite ibland. Förra året fick jag parkera i hotellfoajen på ett hotell i Prag på marmorgolvet! När vi skulle åka därifrån glömde jag naturligtvis bort att hon läcker bensin ibland när man startar henne kall.
Så jag lyckades med konststycket att söla ner hela marmorgolvet på väg ut.
Usch pinsamt... receptionisten fick komma efter med en trasa.

Ett BMWögonblick jag minns

mvh

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Lägg dig så du ser bränsle filtret och sedan ber du någon slå av och på tändningen ett par ggr så läcker det säkert igen , troligaste är dålig bränsleslang men det kan ju också vara hål i filtret eller läckande koppling/anslutning.
Juhas 530i
Har nu legat under bilen igen och startat henne kall. Och ja, det läcker vid utgången eller efter filtret, anslutningen borde vara ok, ryckte där tidigare idag, så då är det väl slangen. Men men, är det slang hela vägen från filtret till motorn eller???? Hur många meter måste jag köpa och är det svårt att byta. Slangen försvinner ju så att säga och då måste jag väl koppla den nya slangen ihop med den gamla och dra fram den till motorn eller?

Mvh
Juha
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Försvinner? Alla bränsle ledningar går längs med golvet och fram till motorn så den borde du se hela vägen fram , det är inte så att det är ingången till filtret som läcker och att slangen går upp till ovansida av tanken? Det kan räcka med att kapa av slangen 20mm och trä på den igen med ny slangklämma.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Kolla den röret som sitter på baksidan av tanken, vid bakre stötfångaren.
Den har läckt en del på min förra E34, orsak - rost.
Jag kappade av den i närheten av hjulet o drog en bensinslang så långt det gick o använde den gamla röret till upphängning av den nya med några buntband.

BMW - Beroende Med Wilja!
Juhas 530i
Ok, slangklämman var lite dålig så jag bytte den, nu sitter allting som berget. Och ja Hewi, jag hittade bränsleledningen, nästan lite pinsamt att man kunde missa den igår!!! Fick även en rejäl dusch med soppa i trynet, luktar manligt, överväger att skippa TABACen och gå över till 95 oktan.

Mvh
Juha
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Visst luktar väl dagens bensin äkligare än den gjorde förr eller?
Visa användare
13
rtg
525i Touring -92
Hejsan

jag har samma problem på min 525i Touring -92.
Tankar jag mer än 20l så pissar det soppa vid stötfångaren.
Inget alls läcker om jag tankar under 20l !?!?!?!

Kröp under idag och såg att det långa röret som går längs med tankens bak til är helt av, sönder rostat!

Så vet ngn om det är detta som orsakar att jag ej kan tanka mer än 20l åt gången!
Visa användare
13
rtg
525i Touring -92
[URL="Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det låter ganska troligt att röret är boven i dramat.

//Magnus

Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
På min E34 touring så är avluftningsrören till tanken rötna..

Original kostar cirka 250kr st hos BMW finns främre och bakre...

Pissar ut lite soppa när jag tankar mer än 20l .. Lite bökigt att koppa åt då tanken måste ned....
Visa användare
13
rtg
525i Touring -92
Tack för era svar!
Har skarvat i en lång bit bränsleslang på det bakre röret nu men ska riva ner tanken nästa vecka och byta bägge rören innan jag vågar tanka full tank igen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.