|
|
|
|---|---|
|
En återgång till lite mer kända linjer... Länk ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) | |
| Lite nättare, lite tråkigare, nyare formspråk som lär sälja bra... Men en så horribel häck! | |
|
Då vet jag vad jag såg för ett par dagar sen! Nya BMW med nån doldsplast överallt på bilen. Nya bilar blir bara konstigare med åren... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
AutoBild spekulerar vidare... Bilderna ser ut som en faceliftad E60. Enligt vad jag har hört så kommer en facelift nästa år och det verkar väl kanske lite märkligt att facelifta en bil som - av AutoBilds spekulationer att dömma - kommer att få en efterträdare som är så pass lik föregångaren. Å andra sidan är ju nya X5:an också VÄLDIGT försiktig i designen, så kanske är det det nya tänket i München - uppgradera designen försiktigt och lägg det mesta krutet på teknik? Grabber - Tror inte du sett nya 5-serien. Det är lite väl tidigt för att den skulle vara ute och rulla. Du skulle ha tagit nån bild! :) |
|
| anders N.. det kommer som sgt en facelift nästa år men det är bra en finputsning på dagens bil.. lite annorlundare insatser iljusen samt lite annorlundadre stöfångare fram och bak.. men det är inte bara bmw som börjat med en mild facelift igen utan aäven mercedes...se bara på nya e-klassen | |
| glömmde att tilläga att den bilden på 1-serien i 3-dörrars utförande inte var så tokig :D | |
|
bmw_jerry - Man har väl aldrig kunnat kalla Mercedes designutveckling för särskilt radikal? MB -86: Länk MB -96: Länk MB -06: Länk jämfört med BMW -86: Länk BMW -96: Länk BMW -06: Länk Mercedes-Benz har medvetet gått mycket försiktigt fram medans BMW varit ganska kontroversiella. Någon debatt kring E- eller S-klass har inte förekommit om man jämför med det rabalder som gällt 5- och 7-serien. :) Det verkar dock som att BMW blir försiktigare framöver. Nya 3-serien var ingen jätteradikal förändring och nya X5 är nästan blygsamt uppdaterad. |
|
| anders N.. jag snackar bara om faceliften.. ett tag var det ju att man ändra hur mkt som hellst.. se t.ex nuvarande audi a4.. ser ju itne ut som samma bil före o efter facelift... men visst har mercedes varit lite väl fega | |
|
Bilden på X6 kan bara en mor gilla! Vad är vitsen med 1-serien coupé? Det enda som skiljer är ju att det saknas bakdörrar. Ingen skillnad alls i taklinjen. Keep Your Distance! |
|
|
AutoBilds bilder känns lika tillförlitliga som Schymans deklarationer. Framifrån såg den iofs bra ut, bakifrån var den hemsk. /Olof |
|
|
Hoppas verkligen att BMW har så mycket stolthet att dom inte sätter den Z4:an i produktion, väldigt lik nya Audi TT framifrån. Keep Your Distance! |
|
|
Nu skall man inte bli alltför upphetsad av bilden/bilderna. Den första visar ju en M5:a med X3:ans lampor. Det som är mer intressant är det som står om själva bilen: Abmessungen BMW 5er alt neu Länge 4839 mm 4849 mm Radstand 2888 mm 2960 mm Breite 1846 mm 1850 mm Höhe 1467 mm 1454 mm Trots de nya kraven på fotgängarskydd har BMW ändå lyckats skapa en bil med korta överhäng. Bilen kommer att rulla på 17" som standard, med 18" och 19" som option. Ljusdesginen har vidareutvecklats. "Dagsljusbelysning" blir de fyra ringarna, och bak kommer LED-lampor att bilda tre vertikala, röda streck (lite som E90/E91). Bakljusen kommer att varadelade, eftersom detta gör koffertluckan bredare och ger bilen ett mera "fetare" utseende. Även kupén kommer att få en hel del förändringar: Instrumentpanelen blir åter svängd mot föraren, iDrive förbättras (igen...), klimatautomatiken får 4-zonsindelning med Airwave (kostar extra så klart), och det skall komma ett slags joystick som skall styra klimatorn. iDrive-knappen blir större, skall reagera snabbare och skall ha en tydligare menystruktur än dagens. Den nya automatlådan som nu kommer med E92:an dyker även upp här, tillsamanns med en dubbelkopplingslåda à la VW/Audi. Och à la Jaguar kommer man ha två spår för växelväljaren, en för egen växling genom att vippa fram eller tillbaka eller så väljer man automatläget och låter bilen fixa resten. Även BMW satsar nu på elektromekanisk parkeringsbroms, som betjänas med hjälp av en knapp och funkar som dagens Passat- kör iväg och bromsen släpper automatiskt. Motorer: • 520i, 2,5-Liter, 218 PS • 525i, 3,0-Liter, 238 PS • 530i/xi, 3,0-Liter-DI, 272 PS • 535i/xi, 3,0-Liter-Biturbo-DI, 306 PS • 540i, 4,8-Liter-V8, 367 PS • 550i/xi, 4,4-Liter-V8-Biturbo-DI, 408 PS • 520d, 2,0-Liter, 175 PS • 525d, 2,5-Liter, 204 PS • 530d/xd, 3,0-Liter, 245 PS • 535d/xd, 3,0-Liter, 300 PS. M5:an får 550 hk samtidigt som den även kommer som Touring 2010. En annan kul grej som Autobild nämner är att bilarna får indikator när det är dags att växla. Energisnålare motorer kommer genom direktinsprutning, bromsenergiåtervinning, Start-Stopp-Automatik. Motorerna skall också klara etanol och andra syntetiska medel. Den nya 5:an kommer at väga lite mindre, trots all ny teknik. Väghållningen slipas ytterligare. Med vidareutvecklad Dynamic Drive och Aktivstyrning skall man uppnå bättre stabilitet i kurvor och ett lugnare beteende vid ingången till kurvor. Luftfjädring är visst också på gång. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Anders N: tycker oxå det men nåt var det iaf o det var en BMW. Mitten av bilen var inte dold men lyserna fram o bak var det plus en del plåt. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Grabber - Det kan inte ha varit en 7-serie då? Eller är du säker på att storleken var 5-serie-aktig? | |
|
Z8 cupe blir min nästa bil! Ska ha! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Det kan jag inte svara på, satt i lastbilen o var mer intresserad att komma över korsningen. Det kunde varit en 7:a.... 4 dörrs sedan är det enda jag är 100% säker på! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Det borde varit en 7:a, eftersom den är ute och provkörs nu. Det finns både "nya" 7:or och mulor, där allt utom fronten är den gamla. Dessutom verkar alla nya modeller heta Fxx istf Exx! ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.