|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vet att det här låter märkligt, men kan ett kylarläckage uppstå pga av att man har bytt cirkulationspump? Ska förklara... Har precis stoppat i motorn i bilen och plockat ihop allt, fyllde på med vatten+glykol osv. startade motorn, märkte att det läckte lite vid cirkulationsmotorn. Bytte den och sedan så startade jag motorn igen, vid lite gaspågrag så stod det som en fontän framme vid fläkten. Hmm, det kanske är en slang tänkte jag, men icke! Det läcker definitivt ur kylaren, den är helt ner dränkt. Till detta hör det till att jag har precis köpt den där kylaren från en bildemontering, eller närmare 2 veckor sedan, men har inte satt i den och testat förrän nu. Läste på bildemonteringens hemsida, där står det att man har 5 DAGAR på sig att göra en garantianmälan! GAH! Någon som har någon fundering`? /lite less måste jag nog säga | |
| Det är konsumentköplagen som gäller på beg bildelar hos bildemonteringar så sina 5 dagars garanti kan dom köra upp i r¤#@n | |
|
Jag fick senast jag köpte en del på demontering 6månaders garanti(styrväxel)...Visserligen via telefon, men det ska ju gälla. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.