|
|
|
|---|---|
|
Har en e36 m3 - 1996a. Kopplingen tar riktigt långt ner. Sista centimetern från botten. Det skall vara hydrualisk koppling.. Uttrampningslagret hörs någon gång då och då vilket tyder på att den borde bytas men också så funderar jag om kopplingen kanske är på G och ta slut och därför tar så långt ner.. ????? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Provat att lufta den ? MVH Patrik |
| jag vet inte riktigt hur man gör när man luftar... jag har hittat ventilen som sitter på växellådan.. men sen vet ja inte vad jag ska göra | |
| Ha en polare till hjälp inne i bilen. Öppna nippeln o sen be polaren trampa ned kopplingen sakta och innan han når botten så ska du spänna nippeln. E den inte spänd när han släpper pedalen suger du in luft istället. Gör de två-tre gånger så har du ingen luft. Kolla så att du har tillräckligt med bromsvätska bara. Har du inte meckat med bromsar eller koppling så e de inte luft i den. Dom brukar kännas så när kopplingen är slut. Och om ändå urtrampningslagret låter(när pedalen är nere) och du ska byta de så byter du ju givetvis hela kopplingen. Kostar ca 3000 spänn komplett. Plus byte givetvis om du inte gör de själv. Inte för att vara sån men kan du inte lufta kopplingen så ska du nog inte ge dig på att plocka ner lådan heller. | |
| tack för tipset. skall testa om det går.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.