AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.121

Köp utav 330 - men -01 eller -02

Hej alla bilfantaster,

Jag är intresserad utav att köpa en 330. Antingen 330i, 300xi eller CI, inte touring. Pris max 180k har jag sagt och 10000 på mätaren.

När man söker runt så ser man att det är stor prisskillnad i vissa fall på -01 respektive -02. Är det värt att lägga dessa 30k på en -02a istället för en -01 tycker ni med tanke på facelift etc? Får man ut mer utav bilen när jag en dag säljer den.

Skulle uppskatta väldigt om det är några här som har lite kunskap om detta.

Tusen tack på förhand!
I priskatergorien du letar hade jag valt en facelift sedan -02. Borde vara orimligt att hitta en fräsch sådan för de pengarna. Faceliften kommer absolut stå sig bättre på beg marknaden framöver.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tack för ditt snabba svar.

Egentligen handlar det om att köpa en bil som man får ut maximalt av när man säljer den. I min situation är det som så att jag åker ganska mkt i tjänsten och vill ha en trevlig 330 att åka i. Har väl ingen superekonomi. Men kanske värt som sagt att lägga dessa 40k extra ändå?

Vad tycker du är rimligt pris på en 330 -02?
Håller med Wendtan....men är rätt säker på att han menar "...RIMLIGT..."... :)))

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Det borde INTE vara orimligt skulle de stå :)

Tipset är att leta bil med m-sportpaket II, de är ALLTID mer lättsålda, men är ockås lite dyrare i inköp.

Länk
Haha, okej...då är jag med. Tyckte också att det borde gå att finna.

Vad har ni duktiga för kommentarar till fyrhjulsdriften. Är det värt när man åker mkt mellan Malmö - Sthlm på vintern tycker ni?
Om man tycker att de är värt den extra bränsleförbrukningen samt extra vikt=sämre prestanda så kan det vara en skön trygghet på vinterhalvåret.

Jag personligen tycker att 330n uppför sig exemplariskt med DSC på vinterhalvåret, men så kör jag mest motorväg och landsväg. Är man mycket ute o kör på obygden så kan de säkert vara all idé.

Länk
Jag hade inte DSC ("dynamisk stabilitets-kontroll" = anti-sladd-system) på min, utan bara ASC+T (anti-spinn-kontroll), och jag tyckte det var lite jobbigt/osäkert ibland på vintern, ville exvis inte gärna passera mittsträngen på motorvägen...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Tack för infon!

Grabbar seriöst nu :)

Att välja en 325a istället för 330. Det är som att åka till Spanien istället för Hawaii på en semester, är det inte lite så? Har hört att skillnaden är väldigt stor? Ska givetvis provköra lite olika bilar snart, men skönt att få lite mer köptt på benen, obs jag brukar även sökfunktionen.. :)
Det är en del av min signatur angående sökfunktionen.

Skillnaden är STOR på E46 325 och 330. Det är ungefär som att nöja sig med Victoria Silvstedt när man kunde få Prinsessan Madeleine... :)

Länk
Hahaha..

Hade faktiskt en E38 tidigare.. den var det också klös i. Men tror 330n är strået vassare.

Pro Wendtan, vad kör du själv för monster?
En till fråga.

Någon som har en länk till där man kan se vad som skiljer 330n från -01 och -02..(faceliften)
Jag har ägt E36 323, E46 328, E46 330. Kör numera nytt överladdat skåp istället. Letar av o till ett roligt komplement till detta, gärna Boxster S eller annat kul.

Pro är en benämning man får som "betalande medlem" här på siten.

Kollar du min länk finns de info o bilder om min senaste E46 330, lite inspriation kanske :)

Länk
Oj, vilka grymma bilar du har haft, speciellt den sista :-) synd att du inte hade den kvar..

Just ja, där kunde man läsa mkt om personerna som skriver här på forumet också. Bor du också i Malmö som mig, fantastiskt, hehe.

Då är det du och jag som race:ar lite framför då... :)
Före Facelift: Länk

Efter Facelift: Länk

Bonus, facelift med m-sport: Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.