AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.323

Hitta rätt skinnmedel?

bm
12
bmwbmw
528i sedan -99
Min skinnklädsel i bilen luktar ny känns det som, den har ju bara gått 6605 mil så. (98-528) Tänkte smörja upp skinnet ytterliggare men vill få tag på samma sorts medel som det är i den redan så det luktar lika dant. Måtte vara omöjligt undrar undertecknad?

2. Kollade bagaget och det ser ut som det är förberett för att sätta in en cd-växlare, är sladdar dragna tro och vilken typ av svårighet kan uppstå när den ska in?

bm
12
bmwbmw
528i sedan -99
oj såg just att den andra frågan blev till hel fel kategori. klantigt! Måste tryckt fel..

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Testa med att ringa förra ägaren på bilen och hör vad han använde? Annars lär det bli väldigt svårt som du säger.
bm
12
bmwbmw
528i sedan -99
japp, det är väl det ända. Nån som vet om bmws skinnmedel är fräscht o bra?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Använder själv BMWs lädersmörj... är oerhört nöjd! LeatherMaster är också en kvalitetsprodukt att rekommendera.

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
BMWs skinnvårdande produkter funkar utmärkt.
Däremot så har de vårdande produkterna inget med lukten av skinnet att göra.
Så länge bilen står inne i ett svalt garage och inte utsätts för väme och solljus konstant så får du förmodligen ha kvar din original skinndoft länge.
Jag hade en liknade lågmilare 528-96 tidigare där original skinndoften satt/sitter ? kvar efter 8 år (endast ett säte var använt när jag köpte bilen), däremot i min 01a så har jag kört med konstgjord skinndoft vilket aldrig kan uppvägas av äkta vara.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.