AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.421

Värdering av min 735iA 1991 e32?

Sida 2 av 3
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hoppas du hittar en seriöst köpare som är berädd att betala de du begär.. bilen ser ju fin ut så de tycker jag den är värd. Men tyvärr är de mest slödder som ringer på sådana bilar, och bjuder mellan 10-15.000 =(

BMW CS #5139
vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
Ja, visst jag är i behov av pengar därför jag säljer den men nån måtta får det vara...

MVH Tony
Min Bil: Länk
J.L,

är de värda mer än 10-15KSEK vanligtvis?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En E32 735i 91-92 som är nästintill rostfri, fin och välskött tycker iaf jag är värd mer än 10--15.000 kr... sedan finns de tyvärr gott om skrot som jag tycker inte ens är värt 5000 kr.. utan borde pressas direkt.

BMW CS #5139
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
De är helt sjukt tycker jag.. en bil som kostade runt 400 tusen -91 som man dessutom åker som en gud i och är relativt krocksäker inte ska vara värda mera än dom små lapparna dom är nere i nu!!

___
BMW 740iA Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Blomman:
Min kostade 530000kr 1989 har jag sett uppgifter om. Vet dock inte om det stämmer helt?! Ja det är sjukt för man åker ju fortfarande nästintill lika bekvämt i dem som man gjorde då...

mvh
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Har full förståelse för att de risiga exemplaren är billiga, för vem vill ha en sådan?? men att man kan köpa även ett fint exemplar för "moppepengar" är sjukt faktiskt.

BMW CS #5139
Stavros; En standardutrustad 735 gick 1989 lös på 420´, en IAL 440´.
Sjukt eller inte, det intressanta är var efterfrågan och utbud möts, inte åsikter runt det. Är inte 10-15 ganska rimligt även för en i vettigt skick?

Amethyst
tillgång o efterfrågan. Det är allt det handlar om.

BOOM BOOM BASS
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

10-15' tusen för den bilen vi diskuterar här är för lågt...eller,JAG skulle aldrig sälja den för dessa summor iaf..
Dock med den viktiga reservationen att jag bara sett bilder på vagnen och vet naturligtvis inte hur skicket är "i övrigt" s.a.s.

Mvh Janne.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håller med Janne, en riktigt fin och påkostad och rostfri 735i E32 av senare årsmodell med 18" mm har iaf inte jag sett för 10-15.000?! var finns dom?

BMW CS #5139
vb
89
vbgtony
BMW 735iAL -88
Intressant vilken disskution det blev om min bil.. kul!
Nu har jag i allafall fått sålt den tll 99% för 22000:-
Hoppas jag inte gjorde bort mig.

MVH Tony
Min Bil: Länk
Med tanke på vad endast enkla åtgärder går på, så är 10-15tkr billigt, under det första halvåret 2002 la jag över 10tkr i reparationer på min 735i 5vxl-87, trots det behövdes det "om den skulle vara fin" ny koppling, ny kupéfläkt, nya stötfångare fram/bak, laga elspeg och c-lås, laga skinnet på ryggstödet förarstol, samt rostlagning, höger bakdörr, vänster bakskärm, baklucka samt ytterligare några mindre fel, jag räknade med ungefär 40tkr i rep, och då har jag en klimalös värmesitslös E32, lika bra att hitta en annan bil, sagt och gjort, med dessa fel, utan vinterdäck så var bilen såld till en entreprenör på jobbet för 12500kr, jag hade lätt kunnat få ut 3-4tkr till, men en smidig affär är en smidig affär, jag hade ju redan fått 8tkr för den skadade framstötfångaren.

För 25-30tkr får man relativt fina E32: or, med 250tkm+ bakom sig, med kvitton på uppåt 100tkr dom senaste 5åren, budgivning på båda exen, detta handlar trots allt om bruksbilar inget att spara för eftervärlden, chansen att få tag i en toppenfin är liten, det är inte många som plöjer ner stora summor utan att använda bilen, speciellt när säljpriset med ett fåtal undantag hamnar under 50tkr, den turen har man inte som köpare att råka på sådana personer/bilar.

Svårigheten är inte att betala för mycket för ett fint ex, utan att hitta ett.

Mvh Stephan
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
På E32 gäller med få undantag, att dra öronen åt sig när priset är för lågt och inte tvärtom...

Med den enkel sökning på Blocket inom prisintervallet 20-30 k, dyker dessa vagnar upp:

740 mkt fin 90:a
Honda Civic -92
Renault Laguna -94
Stylad golf GL -92
Mazda 323 4-dr.sedan -96
Opel Commodore GS
Saab 96 -66 2-taktare

Det finns säkert någon Nisse som tycker att just dessa bilar är fantastiska. Vad jag menar är att man som E32 ägare får enormt mycket bil/krona.

I mitt tycke kittlar min Highline alla mina sinnen betydligt mer än vilken Mazda 323 som helst. Sedan om det är någon ekonomisk risk att köpa? Ja, i stort sett alla bilaffärer är dåliga affärer, Volvo som BMW...

Iwarsson,

e32an är förskonad från marknadsmisslyckanden mao?

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
simon_en;

Om det var det du läste, så varsågod....
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Att sälja en e32 är som att sälja sand i Saharaöknen:)

Sålde min 740 e32 av sista årsmodellen nu i juni, här kan du läsa om hur det gick till: Länk

//Per
Iwarsson,

hoppas att du är medveten om att det du hävdar är att marknaden för beg e32or fungerar till 100% fullt ut att lägre prissatta bilar är per automatik sämre än de som det begärs mer för. Själv tror jag att e32marknaden är behäftad med massor av marknadsmisslyckanden.

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
simon_en;

Jag vill varken försöka sabba vbgtonys tråd eller göra dig och mig till ovänner.

Jag förstår inte hur du kunde få min text till det, sila mygg och svälja elefanter? Naturligtvis menar jag att ALLA ska använda det som sitter innaför kraniet till att fixa "mest bil kontra minst pengar". Det står i mitt första inlägg: "På E32 gäller med FÅ undantag, att dra öronen åt sig när priset är för lågt och inte tvärtom..."

Om du då tolkar det till att bilhandlarn med vimplar som säljer en aaaaalldeles fantastisk 750 för låt säga 15000 pistoleros, skulle vara lika bra som en enägarsbil på 24000 ärliga mil MED servicebok för 43000:- så får du gärna tro det med...

Och nej jag är medveten om att inte marknaden för beg E32 fungerar fullt ut, jag har ju ägt ett gäng!

Mitt sista inlägg i denna tråd, lycka till vbgtony!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.