|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej. Mitt förra inlägg togs bort så jag försöker igen. Jag har annons ute på min BMW 735iA 1991 e32 och får väldigt svalt med svar. Min fråga är nu varför? Någon som är bra på att värdera bilen omjag kanske är ute och cyklar vad gäller annonsen? Tacksam för alla svar då jag har lite brådis med att sälja den. Länk till annonsen: Länk MVH Tony | |
|
Spontant är priset inte speciellt lågt generellt sett för en e32 från 1991. Kanske är det ok om den är i ett extremt bra skick, annars tror jag på markant lägre pris. |
|
|
ok MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
Inte ens förnamn i annonsen upplevs knappast seriöst. Bilderna är lite halvdana, texten känns lite rörig och innehåller en del onödig info men saknar uppgift om ägar- och servicehistorik, skatt och besiktning. Den bild du förmedlar av din bil är att den är körd med gasen i botten av en ungdom, en bild som avskräcker otroligt många. Personligen har jag svårt för E32:or med bytt motor, som är chippade, som saknar läderklädsel och har eftermonterad stereo som sticker ut. Jag vet att jag inte är ensam om detta, inte minst för att marknaden för E32 förändras - köparna blir färre och färre (bl a pga modellens bränsletörst och ålder) och de ställer större och större krav på bilarna. Jag tror med andra ord att du har, genom förändringarna på bilen, minskat kundkretsen dramatiskt och att priset ligger för högt för att tilltala de flesta i densamma. |
|
|
vbgtony: Sälja sin bästa bil?motsägelsefullt Chips trimmad inget som den ev köparen av 7-serie vill ha på sin glidar bil AC tom behöver fyllas på mitt i sommaren? 270km/h behöver inte skrivas med i annonsen, onödig info Värdet på däck ock fälg känns oxså onödig info |
|
| Kan tillägga att jag köpte en mycket välutrustad 735iA -91 i mycket bra skick och med utmärkt historik för över tre år sen för 40 000 kr. Tror tyvärr att det faktiska slutpriset för din bil hamnar nånstans under hälften av det, d v s mellan 15 och 20 000, om du inte hittar rätt köpare. Rätt köpare betalar säkert 5 000 kr mer, alltså 20-25 000 kr. | |
|
tack för alla åsikter. jag har nu ändrat min annons.. det atr väl ett tag innan den blir ändrad på blocket.. men tack.. är i behov av pengar så därför så har jag bett om råd.. MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
Anonym säljare och maskade regnr; känns inte seriöst. Vad har du att dölja?? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ser att annonsen är ändrad nu. Känns dock fortfarande inte särskilt säljande. Du prioriterar att räkna upp sportavgassystem, sänkning och stora fälgar och längre ner i annonsen skriver att bilen "körts som en glidare". Jag säger INTE att du ljuger, men när jag ser annonsen KÄNNS det lite som om man sätter in en kontaktannons och har bilder på sig själv med diverse sexhjälpmedel men skriver att man lever i celibat. |
|
|
haha... jo, du kanske har rätt. men satidigt så kan inte det med "extra" utöver det vanliga ha en positiv effekt oxå? MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
Så, nu har jag lagt till mitt namn och regnummret i annonsen. MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
Om jag ska komma med lite kritik till tycker jag att uttrycket "OBS SE PRIS" ska tas bort eftersom det inte är lågt på något sätt, snarare tvärtom, vilket iofs kan vara en anledning att få uppmärksamhet att vara den dyraste även om det självklart är svårare att komma till en försäljning. Hursomhelst vill jag önska dig lycka till med din försäljning! |
|
|
Gör så här! Sälj däck och fälgar separat, är det inte breyton magic kopior? Koya magic eller vad dem heter, jag tycker dem är skitfina i alla fall. Är däcken hyffsade kan du få ut en 7-10" för dem och de är i fint skick. När man köper en äldre bil, i synnerhet en BMW, så är det väldigt skönt om bilen är nybesiktad & nyskattad! Så det har större vikt än simons sportsystemet. Ta den nedre delen av texten och flytta om. Inled annonsen med nybesiktad och nyskattad. Sen kan du tala lite om bilen, skick osv. Ett annat tips är att om du lyckas sälja iväg fälgarna så har du råd att fylla AC:n, då säljer du bilen med konverterad och fullt fungerade AC, väldigt bra! Strukturera om lite i annonsen så det lockar en eventuell köpare, inled med de tyngsta argumenten. Automaten kanske ska berömmas om den växlar mjuk och fint osv. |
|
|
jo det ä-r breyton magic kopior. ska göra om annonsen som du skriver... tack för tipsen,.. MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
Så nu är annonsen ändrad igen...får se när den genomförs. Tack igen för tipsen. MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
vbgtony: Du kan alltid ta en titt på en exemplarisk annons Länk |
|
|
är den såld? MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
Är bilen blå? Min bil: Länk |
|
|
Tycker inte att priset på bilen ligger för högt,men dina slutrör ska du nog helst kapa bort och sätta dit ett par som harmonierar bättre med bilen :) Min åsikt. Mvh Janne. |
|
| Janne - Nej, NU är priset mer i paritet med vad som är rimligt, men när vi började diskutera annonsen så var prislappen 29 000 kr. :) | |
|
Men den är svårsåld..hehe.. men nu går jag inte ner mer.-. MVH Tony Min Bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.