|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min svärfar har en Alpina B10V8 från 1998 till salu. Den är i väldigt fint skick och har bara gått 9.000mil. Grejen är, att jag bor i Danmark, där vi måste betala extrema avgifter, så innan jag gör något vill jag gärna veta, vad risken är.. Jag har undersökt lite och kommmit på, att dewt tydligen är en liten svaghet i topplockspakcningen och i "the torque converter" i växellådan. Tyvärr har jag inte lyckats hitta några priser på dessa. Därför: Är det någon som vet, vad det skulla kosta att byta växellåda OCH topplockspackning på en B10V8:a? Mvh. CJ | |
|
Jag läste på M5board om B8'ans topplockspackning (som säkert är samma grej som B10'ans?) och jag tyckte det rörde sig om c:a 60 000 i reparationer.. Killen bytte visserligen lite andra saker när han ändå höll på och det var utlänsk valuta så det finns lite osäkerhetsmarginaler. Dessutom var motorn tvungen att lyftas ur bilen, det kanske den inte alls måste göras på en B10? |
|
| Okay? Värkar vara lite häftigt eller? | |
|
Jag haft hyffsad koll på begagnade B10 V8 det senaste året och det är oroväckande många bilar som varit till salu med utbytesmotorer. Ofta har motorerna bytts kring 10.000 mil. Vid något tillfälle hade mer än vad 5:e bil som var till salu på www.mobile.de utbytesmotor. ___ //Ulf |
|
|
Det kan vara lite i grövsta laget, försöker hitta rätt tråd nu för att se vad det verkligen stod.. Under tiden kan du läsa detta: Länk |
|
|
Vad bör en Alpina B10 V8 från 1998 och kört 8500mil kosta? Den er blå metallic med grått läder, navi, aut. låda, PDC, etc. . Fullservad. Det är svärfar som säljer! |
|
|
Nu har jag äntligen hittat tråden där Bruno bytte en hel del saker, men primärt topplockspackningen (för runt 3500 Euro): Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.