AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.196

Hur bryta upp bagageluckan?

Am
569
Ambush
540i/6-94
Bagageluckan vägrar öppnas på min 318 (E36). Jag har smort upp låset men det hjälper inte. Har varken armstöd eller fällbart baksäte så det går inte att komma in i skuffen. Finns det något sätt att få upp låset eller alternativt, var ska jag borra/bryta för att få upp luckan med minsta skadegörelse?
Ring och hör med en låssmed,dom har säkert sina knep
Hur beter sig låset när du försöker låsa upp den?
Am
569
Ambush
540i/6-94
Tja sedan jag köpte bilen för ett år sedan så har jag ju aldrig låst den med nyckeln så jag vet in om bagageluckans lås någonsin fungerat med nyckeln men nu vägrar den iaf att vrida runt med nyckeln. När jag låser upp med fjärren och försöker öppna luckan så händer ingenting.
En ide´bara,ta och kolla om du har flera nycklar till din bil.
Kan ju vara så att dom har bytt låscylinder på dörrarna nånngång men inte inte gjort det på bagageluckan......vem vet,kanske kan vara så :)
Am
569
Ambush
540i/6-94
Har testat med dom nycklar jag har men den tanken har jag också haft så jag tänkte kolla med bmw om dom har någon nyckel som funkar eller har något annat tips
Om du lyfter bort baksätet så brukar det finnas en plåtplatta i ryggstödet som är punktad. Den plattan sitter där för att man ska lätt kunna eftermontera "skisack". Om man borrar upp de svets punkterna som finns där så har du en lucka in i bagaget. Känner du nån dvärg eller nån väldigt liten hustomte så kanske han kan klättra in via den ingången och öppna innefrån. =)
Am
569
Ambush
540i/6-94
hehe jo jag vet den luckan, har borrat upp den på 540:n, det får vara en riktig krympling som ska ta sig igenom där, alternativt någon trädapa med 2 meter armar...tror att jag ska försöka få upp låset utifrån först :)
Am
569
Ambush
540i/6-94
våld och vaselin löste problemet som vanligt. Efter ihärdigt smörjande av låset så satte jag in nyckeln och vred med kraft. Då lossnade det och efter lite lirkande fram och tillbaka så går låset lätt och fint igen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.