AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
970

En historia om hur en bilafffär kan gå till..=)

Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
Köpte mig en 325i -93b i veckan på ett lite annorlunda sätt..
jag var nämligen inte ute efter att byta bil utan blev mer eller mindre tvungen att köpa den av barmhärtighet..*s*

Så här gick det till..
min granne hade vevat upp sin 325.a för att han hade problem med handbromsen och det var dags för besiktning..
han hade bara några månader innan haft den på verkstad och bytt bromsar runt om ny handbroms vajrar å typ allt..
men verkstaden hade slarvat med att smörja in leder och annat inne i bromstrumman
så allt hade kärvat ihop..

Till saken hör att min granne bygger hus,träffat ny kärring,gräver dräneringar å runt hus på fritiden å har vanligt jobb på dagarna..den nya tjejen har 2 barn så han ska åxå lära sig å bli pappa..med andra ord så är han max stressad..*s*

han pillade å grejjade med bromsarna men hittade ingenting å var mäkta irriterad för att det gick åt tid till detta eländiga skruvande som han bara hatade..
så han trampade ner till mig och vi stod och surrade..
han undrade om jag hade tid å hjälpa honom..
visst sa jag nästa vecka typ..
för vem har inte fullt upp precis innan semestern..=)

oki sa han och vände och gick mot huset sitt..Då..Pjoooiink hörde jag åsså hoppade bilen ifrån domkraften och kom farande för egen maskin nedför den branta uppfarten..
min granne sprang som en stressad september hare å försökte ta sig in i bilen..
För sent..pang krasch rakt in i hans eget gatstens upplag..det sprutade gatsten å brakade som fan..

JÄÄÄÄVVVLLLAAAR vrålade han å blev givetvis helt tokig..FY FAN vad jag blir less på denna jävla bil skrek han..KÖP den Dogge sa han..lugna dig sa jag den klarade ju sig rätt bra..
blev repar på kofångaren och ena dimljuset sprack+ spricka i plasten till ackylaren..

Men iallafall Köp bilen sa han..jag vill inte se den!!! vrålade han..
du får den för Tretiinjuutjugo tusen..Dvs 20.000 kr..
hmm..sa jag okej..åsså körde jag ner den 35 meter och är nu ägare till en...

325i -93b med svart skinn,ac,stora datorn,sterio med ratt pad,dls högtalar system,kn-filter,chippad,nerlackad,M3bakre kofångare
å lite annat tjafs..
och framför allt nåt som man sällan ser på en bmw..det står så här på datorn..CHECK CONTROLL OK..*s*
å det står 19400 på mätaren,går som en dröm facktiskt..=)

tycker det verkar vara en okej affär..=))

Dogge..
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Haha, rolig läsning! Bara att gratulera då :)

Dessutom står det Check Control OK på min också ;)

ti
229
timur
520xd F10 -16
Min med.. check control alltså. :)

hehe förstår honnom men undrar hur han tänker om affären nu :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.