|
|
|
|---|---|
|
Min granne är en tysk kärring på över 80år som älskar att mata måsar...hon ger dem hela brödlimpor i mängder...så när hon kommer och går med sin rullator ser det ut som en fiskebåt kommer....VIlket detta ger enorm mkt måsskit på bilen som jag är tvungen att spola av 1-2ggr/dag... så jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag kan få bort fåglarna :-) ...kärringen har jag sagt till hela tiden..men hon lär ju vara senil... Länk | |
|
Kontakta komunen och begär att de vidtar åtgärder mot denna sanitära olägenhet, eller skicka den gamla damen till hemmet..... Ett mer handgripligt tips är att tömma däcken på rullatorn! |
|
|
Låt avrätta en mås, som du sedan hänger upp i ett träd vid din bil. Knappast estetiskt tilltalande men effektivt och skrämmer de andra fåglarna. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det här kanske fungerar Länk /Anders |
|
|
:) PUNKTERA DÄCKEN SKALL GÖRAS :-).....har testat det där med död mås men fy f**n vad det luktade och miljontals likmaksar kom fram... den där vanaren blir nog ett bra tips..:-) ..har också beställt mig en schysst gas pistol som skjuter plastkulor...kan ju alltid svida till lite på dem.. tack för tipsen Länk |
|
|
kan du inte "råka" köra över henne? heheheh |
|
|
Gummiorm funkar för båtägarna, för att slippa fågelskit på kapellen. Köp en riktigt elak gummiorm och testa, kan inte kosta mycket, Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hangaround: finns det inte risk att måsarna försöker skita ihjäl ormen då? var nära att köra över några måsar igår vid mcdonald's, missade tyvär, men de siktade rätt bra och sket ner takluckan( tur att det inte va öppet)hehehe råttgift blandat med bröd är nog bästa sättet att bli av med de jävlarna. |
|
|
Man kan "glömma" en bunke med glykol framme, det smakar sött och gott. OBS, den måste placeras högt så att inga oskydiga drabbas. En bekants hund strök med efter att ha druckit glykol från en kvarglömd bunke. /Anders |
|
|
Ett av ryktena säger att måsar (och andra fåglar) instinktivt skiter där det blänker mycket i tron om att det är vatten. Genom att placera ut saker som blänker på andra ytor kan man därmed kanske leda bort de flesta av måsskitarna, t.ex. lägg ut spegelliknande skivor, montera på taket på huset eller så? |
|
|
Darklight: japp hört det också så har lagt ut en 5 cd skivor....men verkar vilja skita på bilen ändå :-( Länk |
|
|
powerkillen: hahahaha du måste ha en jävla blank bil. gör som anders129 säger, då har du löst problemet. men som sagt: kärringen är källan till problemet. gör dig av med henne. heheh |
|
| En tanke som slog mig är att du skulle kunna montera en måsskrämma i smyg på rullatorn. Då lär de hålla sig borta från henne och hon slutar nog snart försöka mata dem. Permanent lösning utan våld mot vare sig tant, måsar eller rullatordäck! ;) | |
|
Varför inte lägga ormen på rullatorn? Då håller man kanske borta både måsarna och tanten... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| 1995 har rätt, man får inte mata måsar i samhällen. Anmäl kärringen till polisen, hon bryter säkert mot den lokala hälsovårdsstadgan. | |
|
kanske ska flagga med en sån här Länk och om inte det funkar kanske motivlacka en på taket ;-) /Fredrik |
|
|
>heltsonika, haha den var fan bäst! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Detta vill man ju gärna undvika: Länk /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.