AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
692

Standardfront på E36?

K.
79
K.A.A.
318is -94 (E36)
Hallå,

Så som jag har förstått så finns det två olika "standardfrontar" på E36:or. Skulle vara glad om någon kunnig kunde förklara vad som avgör vilken front bilarna har! Sedan vill jag veta vilken ni tycker är snyggast!

Front1:
Länk
Front2:
Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
tror front nr2 sitter på bilar efter 96.. Annars tycker jag front nr 1 är snyggast

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
front nr1 kom år 91 på 3-serien och slutade år 93 för att sedan börja med rfont nr2 år 94

liknande front nr1 kom år 96-97 på 523an

K.
79
K.A.A.
318is -94 (E36)
Men jag har sett en del bilar rån 94 som har front1 (t ex denna som jag länkar till och som jag hittat i Galleriet). Och jag är säker på att jag har sett 94:or med front 2 också. Kan det möjligen vara så att en del 94:or har front 1 och en del front 2?

Länk
det kan ju också bero på att dem har kraschat fronten eller att de tycker den andra fronten är snyggare

kollar du på blocket ex så ser du att majoriteten har så som jag skrev självklart finns det ju undantag men det kan ju vara som jag skrev i tidigare inlägg.

ma
597
magican
E36 328 Coupe
Jag har ju front nr 1, jag kapade bort pinnen i luftintagen och plastade igen, vart helt OK, blir som en blandning av M front och std. Kan förslagsvis kompleteras med något shysst läpp. Om man nu inte vill ha M fronten men tycker std är lite boring.

Enligt RealOEM.com introducerades "front2" 09/1993.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.