|
|
|
|---|---|
| Hej, är det nån som vet hur man lagar kanstötta fälgar själv? | |
|
Här är en guide fast på engelska Länk ___ BMW 740iA Länk |
|
|
Kanon länk :) Måste prova detta på mina ledsna BBS'er... |
|
| Vad är det där röda tuben? Är inte det kemisk metall? | |
| Vanligt spackel vad jag kan förstå av beskrivningen av Bondo Spot Putty som han använder. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle tro att det är någon form av filler coat! MVH Patrik |
|
använder han inte filler coat oxå? menar du inte sprutspacklet? som jag fattat beskrivningen blir lagrena: spackel(Putty) - grundfärg(Filler Primer) - silverlack - Klarlack. Egentligen borde väl typ Plastic Padding fungera, frågan är väl vilken variant bara.... |
|
|
YES..Tack för denna! Jag trodde inte det gick att göra något åt kantstötta fälgar. I helgen skall min höger bak fixas! |
|
| Personligen skulle jag montera av hjulet från bilen, så slipper man maskera hela bilsidan. Skulle inte göra det i direkt solljus heller. | |
| Är nog bara en fördel att göra det i solen, blir lite som att använda en lackerings ugn. Värmen gör att det torkar/stelnar fortare och då hinner man åka en sväng i helgen oxå :) | |
|
Ska kanske göra ett försök och repa min kantstötta fälg. Det var en trottoarkant som plötlsligt hoppade på fälgen när jag var i stan :-) (se bloggen). Någon som vet var man får tag i rätt färg? Har BMW färg? |
|
|
Ja trottoarer är inte att lita på ;) I beskrivningen använde han Wurtz eller nått sånt, tycker mig känna igen märket, är det inte det som OK säljer? eller kanske Mekonomen... |
|
|
Wurth heter produkterna som han använder. Ring Janne! Vet inte om man får sätta ut mobilnr, men vill du ha det så maila mig Han är försäljare där. //S |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bones! Du bor ju i Stockholm, Wurth har en butik i Västberga industriområde. MVH Patrik |
| Får ta en tripp till västberga då! :-) | |
|
Har hållt på en del med lackering, och för att lackera - i det här fallet en aluminiumfälg behövs en grundfärg för aluminium en sk aluprimer som inte ska förväxlas med vanlig grundfärg för plåt. Färgen kommer då att lossna ganska snabbt. Plastic Padding finns i flera varianter. PP100 och finspackel borde funka. Är osäker på om dessa är kompatibel med aluminium. Kolla på burken efter användningsområden |
|
|
Om ni ska till Wurth i Västberga så har dom sommartid nu, stänger kl 16 :( |
|
| Wurth i Västberga har inte färgerna som behövs och känner inte till att dom finns...... | |
| Aschdå! Något annat tips om var man kan hitta färg? | |
|
Var in på KGK i City och köpte sprutspackel, fälgfärg och klarlack av märket Plastic Padding(260:- för allt). Passar nog bra till PP100 spacklet jag ska använda vid rep av skrapsåren. Började slipa lite igår kväll och rackarns vad mjuka fälgarna är, hur enkelt som helst att slipa snyggt med 200 papper. Bröt av en tumstock som jag använde som slipkloss, lätt att hålla styr på slipningen så det blir plant och man minimerar risken att slinta med pappret mot dom hela ytorna. Tog en smal remsa slippapper runt ena änden på tumstocks pinnen och höll ett stadigt grepp om den andra ändan så när man drar pappers sidan mot fälgkanten så har den samma vinkel hela tiden. Ska testspreja något ikväll och se om färgnyansen funkar till BBS'erna.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.